SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Bratislava chce lákať turistov na adrenalínové športy

Najmä adrenalínovými športmi chce Bratislava prilákať do mesta čo najviac mladých domácich i zahraničných turistov. Súčasná hospodárska kríza a globálna recesia totiž postihla aj turistický segment.

BRATISLAVA. Pokles počtu turistov hlásia v tomto roku viaceré európske metropoly.

Výnimkou nie je ani Bratislava, ktorá zaznamenala v prvom štvrťroku tohto roka pokles návštevníkov o takmer štvrtinu v porovnaní s rovnakým obdobím roka 2008. Zo spomínaných športov prichádza do úvahy napríklad rafting, paragliding, let balónom, paintball, terénne štvorkolky a off road či motokárové dráhy.

Podľa vedúceho oddelenia marketingu bratislavského magistrátu Milana Vajdu by mala pomôcť aj prezentácia mesta v zahraničí ako "novej a neopozeranej destinácie pre kongresovú turistiku". Perspektívne by sa to podľa neho dalo aj združením všetkých relevantných partnerov verejného i súkromného sektora do profesionálnej organizácie zameranej na destinačný manažment.

Skryť Vypnúť reklamu

Zvýšiť povedomie a znalosti o Bratislave by mohli aj pripravované medzinárodné podujatia. Ide napríklad o októbrový summit NATO, výročný kongres federácie európskych festivalov IFEA Europe v marci 2010, výročný kongres autodopravcov RDA v apríli 2010 či Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji v máji

Na otázku, či môže mesto rokovať s hoteliermi o znížení cien za ubytovanie, odpovedal Vajda záporne. "Hotely na to musia prísť samé. A podľa ich vlastnej informácie už ceny znížili o 10-12 %," uviedol. Niektoré hotely však dokonca uvažujú, že by ponúkali balíčky služieb, okrem ubytovania by záujemcom ponúkali aj cestu mestskou hromadnou dopravou či vstupenky na rôzne podujatia.

Podľa Vajdu sú však ceny niektorých "mestských produktov" ako napríklad múzeá, galérie, MHD či rôzne kultúrne podujatia, v porovnaní s inými mestami veľmi nízke, niektoré dokonca zadarmo. Ďalšie zľavy poskytuje turistom aj Bratislavská mestská karta, na ktorú si návštevníci zvykli ako na súčasť hlavného mesta.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 065
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 299
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 762
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 211
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 910
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 14 174
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 346
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 352
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 303
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 235
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu