SME

Kríza ochromila turistický ruch v Bratislave

Minulý rok bola rekordná návštevnosť mesta. Tento rok počet turistov klesá. Stúpol záujem o prehliadky.

Pre rekonštrukciu prišlo mesto  na  dlhší  čas  o  dve  najnavštevovanejšie miesta.  Hrad a Starú radnicu.Pre rekonštrukciu prišlo mesto na dlhší čas o dve najnavštevovanejšie miesta. Hrad a Starú radnicu. (Zdroj: SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ)

BRATISLAVA. Počet ľudí prichádzajúcich do mesta začal po rokoch klesať. V prvom štvrťroku sa návštevnosť znížila o 24 percent oproti rovnakému obdobiu minulého roku. Najhorším mesiacom bol február.

Hospodársku krízu v turistickom ruchu a pokles návštevníkov pociťuje teda už aj Bratislava. V podobnej situácii sú i iné európske mestá. Prepady návštevnosti až o tridsať percent hlási Londýn, Paríž, Barcelona, Rím i Madrid.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Víkendovú mestskú turistiku, takzvaný city break postihla veľká globálna hospodárska recesia,“ povedal Milan Vajda vedúci oddelenia marketingu a cestovného ruchu magistrátu. „V návštevnosti sme na úrovni rokov 2005 či 2006.“

SkryťVypnúť reklamu

Kultúrni senioriRok 2008 bol pre Bratislavu rekordným. Podľa štatistického úradu sa v meste ubytovalo takmer 760-tisíc návštevníkov, pričom 600-tisíc prišlo zo zahraničia. Vajda však upozornil, že tieto čísla sú len orientačné.

„Závisia od toho, koľkí nahlásia ubytovaných,“ dodal. „Mnohí chodia do mesta bez toho, aby tu strávili čo len jednu noc.“

Najviac sem prichádzajú seniori, vyhľadávajúci kultúrno-historický turizmus a mladí ľudia medzi 18 a 30 rokov, ktorí si chcú užiť víkendovú zábavu.

Kampaň za štátneMesto vlani investovalo do svojej propagácie ako turistickej destinácie v zahraničí viac než 250-tisíc eur (približne 7,5 milióna korún).

Prvý raz sa Bratislava prezentovala aj spoločnou kampaňou so Slovenskou agentúrou cestovného ruchu. Stála 202-­tisíc eur a financoval štát. Jej súčasťou bol televízny šot vysielaný na CNN, nový bedeker, bilbordy, prezentačné DVD a databáza fotografií. V lete má kampaň pokračovať. Bratislava sa má propagovať v najpočúvanejších českých rádiách a v palubnom časopise leteckej spoločnosti Ryanair.

SkryťVypnúť reklamu

Umelecké prehliadkyHoci počet návštevníkov mesta klesá, stúpol záujem ľudí o prehliadky mesta, tvrdí Alexandra Bučková, námestníčka riaditeľa Bratislavského kultúrneho a informačného strediska.

BKIS preto na túto letnú turistickú sezónu naplánovalo aj nové umelecké prehliadky nazvané art tour.

Prebiehať majú každú sobotu a v rámci nich sa majú navštevovať aj bratislavské výstavy klasického i súčasného umenia. „Kúpiť sa budú dať aj umelecké artefakty,“ dodala Bučková.

Mesto v tomto roku spustilo aj spoluprácu s festivalom Pohoda. „Brány pre Pohodu sa otvoria koncertom 16. júla v Bratislave,“ povedal Vladimír Grežo, riaditeľ BKIS.

Rekord a pokles

2008 – rekordný počet ubytovaní – takmer 760­tisíc návštevníkov, pričom 600­tisíc bolo zo zahraničia. Ročný nárast o 6 percent.

SkryťVypnúť reklamu

2009 – za prvý štvrťrok poklesla návštevnosti o 24 percent.

Mesto do svojej propagácie v zahraničí investovalo minulý rok 750-tisíc eur.

Najviac turistov do Bratislavy prichádza zo Slovenska, Čiech, Nemecka a Anglicka.

Najväčší nárast turistov je zo Španielska a Poľska.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 97 042
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 044
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 728
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 963
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 263
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 034
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 763
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu