Bratislavčania sa lúčili s tunelom, staré električky to v ňom vytúrovali.
STARÉ MESTO. Desiatky nadšencov dopravy sa dnes popoludní prišlo rozlúčiť s električkovým tunelom popod hradné bralo. Dopravný podnik pripravil pred jeho rekonštrukciou a ročnou odstávkou symbolickú poslednú jazdu, premávalo sa v historických vozidlách.
„To je iná hrkotačka," sťažoval sa s úsmevom kameraman televízie pri snímaní interiéru električky. Vyrobili ju v roku 1948, v Bratislave premávala v 50. rokoch. Druhé vozidlo bolo novšie.
Turistické sprievodkyne, ktoré jazdu tunelom „moderovali" a pasažierom objasňovali historické súvislosti, museli občas svoj výklad prerušiť. „Hrkotačky" to v tuneli, kde sú rovné koľaje, občas vytúrovali až tak, že nebolo počuť ani slovo. „Pôvodne slúžil pre peších a autá, bol to cestný tunel, aj keď vznikol počas druhej svetovej vojny a využíval sa aj ako protilietadlový kryt," hovorila sprievodkyňa do prestávok v hluku.
Do električiek sa tešili hlavne rodičia s deťmi a milovníci starých vozidiel. Na už nefunkčnej zastávke Kapucínska tesne pred tunelom čakali na príchod električky aj pol hodinu. „Je to taká zaujímavosť, takéto električky sú oveľa krajšie ako tie moderné. Je to výborné pre turistov, mohli by s nimi cez tunel jazdiť aj po jeho oprave," povedal Ondrej Mojžiš. Na poslednú jazdu starým tunelom prišiel aj s deťmi Monikou a Ondrejom.
Martin Žarnovický prišiel hlavne pre historické električky, svoje okolie ohuroval vedomosťami o nich vrátane plných názov konkrétneho typu. „Venujem sa tomu už skoro sedem rokov," povedal 11-ročný chlapec. Spolu s ním viacerí nadšenci využili poslednú možnosť nafotiť si tunel ešte v pôvodnom stave.
Tunel má byť zavretý od zajtra približne rok. Je v zlom stave, presakuje doň voda a nespĺňa už ani dnešné bezpečnostné kritériá. Počas rekonštrukcie budú električky číslo 1 a 9 jazdiť po nábreží a Špitálskej, číslo 5 pôjde po Obchodnej a Jesenského ulici.