SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Linka do Hainburgu by mohla premávať aj častejšie

Dopravný podnik rokuje o zmene grafikonu, záujem cestujúcich o Hainburg je veľký. V súčasnosti totiž premáva autobus do Hainburgu každé dve hodiny. Zmeniť sa môže aj cestovné

Autobus do Hainburgu začal premávať v marci, do bližšieho Wolfsthalu sa jazdí od mája minulého roka.Autobus do Hainburgu začal premávať v marci, do bližšieho Wolfsthalu sa jazdí od mája minulého roka. (Zdroj: - TASR)

BRATISLAVA. Obyvatelia Bratislavy by mohli v budúcnosti cestovať linkou 901 do Hainburgu častejšie. Potvrdil to predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava Branislav Zahradník. V súčasnosti totiž premáva autobus do Hainburgu každé dve hodiny. Každú nepárnu hodinu ide z Bratislavy "len" do rakúskej pohraničnej obce Wolfsthal, každú párnu hodinu jazdí až do Hainburgu. Dopravný podnik v súčasnosti rokuje o zmene grafikonu, keďže obava z nedostatku cestujúcich sa zatiaľ nepotvrdila. Pôvodné rozhodnutie bolo prijaté na základe akýchsi obáv o využívanosti linky.

Skryť Vypnúť reklamu

Plánovaná zmena grafikonu však nie je jediným krokom dopravného podniku k skvalitneniu cestovania. Dopravný podnik už napríklad zmenil niektoré tarify, teda ceny cestovného. Chce tým zvýhodniť pravidelných cestujúcich. "Zaviedli sme päťdňový cestovný lístok, pri ktorom vychádza jedna jazda na 1,2 €," uviedol Zahradník. Za jeden jednosmerný cestovný lístok zaplatia inak cestujúci 1,5 €. Dopravný podnik taktiež zaviedol spätný lístok.

Zahradník však naďalej upozorňuje na platné doklady totožnosti pri ceste MHD do Hainburgu. Ide síce o mestskú hromadnú dopravu a hranice sa vstupom do schengenského priestoru "zrušili", stále však ide o cestu do inej krajiny. Špeciálne to platí pri deťoch, ktoré ešte nemajú občianske preukazy či identifikačné karty, ale mali by byť aspoň zapísané v pase.

Skryť Vypnúť reklamu

Linka do Hainburgu je totiž podľa Zahradníka pod drobnohľadom rakúskej polície, ktorá sleduje, či nie je prekročený povolený limit počtu cestujúcich. Podozrenie z prepravovania vyššieho počtu cestujúcich bolo údajne dôvodom masívnych kontrol pri spustení linky 21. marca. "Počet cestujúcich dôsledne dodržiavame od prvého dňa," dodal Zahradník. Podobne "šikanózne" kontroly zo spomínanej marcovej soboty sa zatiaľ nezopakovali.

Trasa linky 901 medzi Bratislavskou a Wolfsthalom sa nemení, autobus jazdí spod Nového mosta cez Einsteinovu na železničnú stanicu vo Wolfsthale. Ak jazdí autobus až do Hainburgu, zastávku vo Wolfsthale nemá na stanici, ale priamo v obci. Odtiaľ pokračuje priamo do Hainburgu, kde zastavuje v centre a pri nákupných centrách, kde má konečnú.

Skryť Vypnúť reklamu

Linku oficiálne spustili v sobotu 21. marca tohto roka. Pôvodne sa hovorilo o spustení autobusovej linky do Hainburgu už 21. decembra 2007 po zrušení schengenských hraníc. Nakoniec sa podarilo spustiť prevádzku linky len do pohraničnej obce Wolfsthal v sobotu 24. mája minulého roka. Dopravný podnik začal uvažovať, že ak sa o licencii nerozhodne do konca marca tohto roka, bude sa zaoberať aj možným zrušením linky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 065
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 299
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 762
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 211
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 910
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 14 174
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 346
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 352
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 303
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 235
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu