ová metodika má priniesť menej zápch a kolónpri nových bytových, kancelárskych a nákupných štvrtiach.
BRATISLAVA. Ak sa pri niektorých najnovších stavbách v meste netvoria kolóny, zrejme je to zásluhou dokumentu, ktorý je od apríla na magistráte záväzný. Mesto tvrdí, že si ho už pri niektorých veľkých projektoch v minulosti vyskúšalo.
Pre odborníkov na dopravu na magistráte vznikla nová metodika, ktorú včera prezentovalo mesto. Jej hlavný prínos bude v modernejšom a praktickejšom vyhodnocovaní, čo bratislavské cesty a križovatky ešte zvládnu a čo už nie.
Využívať sa nemá len vypočítavanie koeficientov, ale aj počítačová simulácia, ktorá situáciu s novými autami preverí ako „naozaj".
Metodika je na webe
Mesto dokument vyvesilo na svoju internetovú stránku a odporučilo všetkým developerom, ktorí plánujú stavať v Bratislave projekty s najmenej 300 parkovacími miestami, aby si ho preštudovali.
Môže sa stať podkladmi aj pre iné krajské mestá, ktoré podľa primátora Andreja Ďurkovského tiež majú podobné problémy ako Bratislava - cez deň nasávajú dopravu z okolitých obcí.
Podľa štatistík je v Bratislave registrovaných takmer 300-tisíc áut, sem sa nepočítajú návštevníci mesta alebo cezpoľní, ktorí síce majú poznávacie značky iných miest, ale denne sa po Bratislave pohybujú.
Krízu stavebníkov necítia
Ďurkovský tvrdí, že na takúto novú metodiku posudzovania dopravy nie je neskoro. Na magistráte podľa neho necítia, že by stavebný boom poľavoval. „Počet projektov, ktoré prichádzajú na posúdenie, sa neznižuje," povedal.
Mesto plánuje metodiku využiť najmä pri výstavbe v zóne Chalupkova, kde má stavať Penta, HB Reavis a niekoľko menších investorov.
Metodika sa už využila pri výstavbe Eurovey, keď bolo nutné rozšíriť Dostojevského rad. Eurovea však ešte nefunguje, takže ako sa nová metodika v tomto prípade osvedčila, sa zatiaľ nedá overiť.