SME

Mesto prepočíta dopravu

Efekt by mal byť taký, že sa stav dopravy pri nových stavbách nezhorší

Pravidelná dopravná zápcha cestou z Dlhých dielov.Pravidelná dopravná zápcha cestou z Dlhých dielov. (Zdroj: SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ)

ová metodika má priniesť menej zápch a kolónpri nových bytových, kancelárskych a nákupných štvrtiach.

BRATISLAVA. Ak sa pri niektorých najnovších stavbách v meste netvoria kolóny, zrejme je to zásluhou dokumentu, ktorý je od apríla na magistráte záväzný. Mesto tvrdí, že si ho už pri niektorých veľkých projektoch v minulosti vyskúšalo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre odborníkov na dopravu na magistráte vznikla nová metodika, ktorú včera prezentovalo mesto. Jej hlavný prínos bude v modernejšom a praktickejšom vyhodnocovaní, čo bratislavské cesty a križovatky ešte zvládnu a čo už nie.

SkryťVypnúť reklamu

Využívať sa nemá len vypočítavanie koeficientov, ale aj počítačová simulácia, ktorá situáciu s novými autami preverí ako „naozaj".

Metodika je na webe

Mesto dokument vyvesilo na svoju internetovú stránku a odporučilo všetkým developerom, ktorí plánujú stavať v Bratislave projekty s najmenej 300 parkovacími miestami, aby si ho preštudovali.

Môže sa stať podkladmi aj pre iné krajské mestá, ktoré podľa primátora Andreja Ďurkovského tiež majú podobné problémy ako Bratislava - cez deň nasávajú dopravu z okolitých obcí.

Podľa štatistík je v Bratislave registrovaných takmer 300-tisíc áut, sem sa nepočítajú návštevníci mesta alebo cezpoľní, ktorí síce majú poznávacie značky iných miest, ale denne sa po Bratislave pohybujú.

Krízu stavebníkov necítia

Ďurkovský tvrdí, že na takúto novú metodiku posudzovania dopravy nie je neskoro. Na magistráte podľa neho necítia, že by stavebný boom poľavoval. „Počet projektov, ktoré prichádzajú na posúdenie, sa neznižuje," povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto plánuje metodiku využiť najmä pri výstavbe v zóne Chalupkova, kde má stavať Penta, HB Reavis a niekoľko menších investorov.

Metodika sa už využila pri výstavbe Eurovey, keď bolo nutné rozšíriť Dostojevského rad. Eurovea však ešte nefunguje, takže ako sa nová metodika v tomto prípade osvedčila, sa zatiaľ nedá overiť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 333
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 461
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 263
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 301
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 918
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 446
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 554
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 090
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu