SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Pre nebezpečné priecestie upravili MHD

Autobus 67 jazdí po upravenej trase, linku 61 dopravný podnik zatiaľ nezmenil. Osádzať sa má semafor

Pri nehode autobusu a vlaku sa nikto nezranil. Vodič sediaci vo vozidle stihol pred zrážkou vyskočiť. Autobus bol úplne zničený, škoda je tristotisíc eur.Pri nehode autobusu a vlaku sa nikto nezranil. Vodič sediaci vo vozidle stihol pred zrážkou vyskočiť. Autobus bol úplne zničený, škoda je tristotisíc eur. (Zdroj: TASR)

.

RUŽINOV. Piatkovú zrážku autobusu MHD s vlakom ešte vyšetrujú. Dopravný podnik na nehodu zareagoval okamžitou úpravou trasy autobusu 67. Linka nebude obsluhovať zastávky Slowackého, Galvaniho, Stará Ivanská, Pri zvonici, Bulharská a Rádiová. Autobus 61, ktorý cez nebezpečné priecestie na Ivanskej ceste takisto prechádza, zatiaľ nezmenia. Jazdí totiž na rozdiel od 67 po hlavnej.

Škoda na vozidle autobusu je podľa Branislava Zahradníka, predsedu predstavenstva dopravného podniku, totálna, čiže 300-tisíc eur. „Išlo o plynový autobus typu Karosa B z roku 1992, ktorý pred dvomi rokmi prešiel komplexnou generálnou opravou,“ tvrdí Zahradník.

Zničený autobus podrobia expertíze, ktorá má celú nehodu objasniť. „Naše vozidlo má palubný počítač, porovnáme to s výstupmi železníc,“ povedal Zahradník.

Vypol mu motor

K nehode služobnej jazdy autobusu, v ktorom sa v tom čase okrem vodiča nikoho neviezol, prišlo v piatok krátko pred piatou rannou hodinou na Ivanskej ceste. Autobus vošiel na priecestie a odbočoval na Vrakunskú cestu, pričom mu však samovoľne vypol motor. „Kĺbom autobusu ostal vodič stáť v priecestí,“ hovorí Zahradník.

O dve minúty na to prišlo k zrážke s vlakom, vodič však predtým stihol z vozidla vyskočiť. Čo sa dialo behom týchto dvoch minút, sa teraz podľa Zahradnika nedá povedať. Vodič autobusu MHD vypovedal, že na priecestie podľa signalizácie vojsť mohol.

Veľa nehôd

Priecestie na Ivanskej patrí k trom najnehodovejším miestam na Slovensku. V minulosti tu boli závory, dnes ich železnica vraj pre časté poškodzovanie idúcimi autami zrušila. Zahradník tvrdí, že dopravný podnik o celej zmene tunajšej dopravnej obsluhy s magistrátom už rokoval. „Má tadeto viesť medzinárodný koridor,“ povedal. „Celú dopravnú ťarchu potom asi preberie Galvaniho ulica.“

„Rokovali sme s magistrátom a jediné možné riešenie je osadenie cestnej svetelnej signalizácie, ktorá by fungovala v súčinnosti so signalizáciu pri železničnom priecestí, “ povedala hovorkyňa železníc Martina Pavlíková.

Osadenie signalizácie si však vyžiada rozšírenie Trnavskej ulice. „Takéto riešenie bude stáť niekoľko miliónov korún, ktoré momentálne hlavné mesto nemá plánované vo svojom rozpočte,“ dodala Mária Račková z magistrátu.

Práve pre tento projekt a pre zvýšenie bezpečnosti na tomto kolíznom úseku chce námestník primátora Milan Cílek predložiť na júnovom alebo júlovom zastupiteľstve návrh na zmenu rozpočtu.

Plány sú

Frekventovaná križovatka Ivanská – Trnavská, ktorou prechádza železničná trať, robí problémy aj chodcom. Veľakrát prechádzajú popri križovatke.

Mesto do budúcnosti počíta s mimoúrovňovým prepojením Vrakunskej a Galvaniho ulice, ktoré má viesť ponad železničnú trať. „Toto prepojenie je riešené v územnom pláne a reálne by táto investícia mala vzniknúť v súvislosti s realizáciou projektu Letisko-západ,“ dodala Račková.

Pre dnešnú nehodu museli pozastaviť aj dopravu. Medzinárodné rýchliky IC do Viedne boli presmerované cez Devínsku Novú Ves a Marchegg. Ak by vyšetrovanie nehody zistilo chybu pri plynovom pohone autobusu, Zahradník prisľúbil skontrolovanie aj ďalších podobných vozov.

Stop priecestie

  • Vodič nesmie vojsť na priecestie, ak striedavo blikajú červené svetlá, ktoré dávajú signál.
  • Keď počuť výstrahu – prerušované zvuky húkačky, zvončeka.
  • Keď vidí alebo počuje vlak.
  • Ak sa spúšťajú, sú spustené alebo sa dvíhajú závory.
  • Ak zamestnanec dráhy dáva znamenie na zastavenie krúžením červenou alebo žltou zástavkou, alebo červeným svetlom.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 256
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 577
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 663
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 948
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 677
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 952
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 242
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 505
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 380
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 554
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu