SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Rovnomenné ulice robia problémy

Hasiči si vo voľnom čase mapujú ulice s rovnakým názvom, aby sa vedeli rýchlo zorientovať

Dve  Údolné ulice sú neďaleko hotela Bôrik, v ktorom bývajú štátne návštevy. Tá pod hotelom (na snímke) vo väčšine máp ešte nie je. Uzávery a nové ulice oznamuje magistrát na obvodný úrad, odtiaľ ich dostanú koordinačné strediská záchranárov.Dve Údolné ulice sú neďaleko hotela Bôrik, v ktorom bývajú štátne návštevy. Tá pod hotelom (na snímke) vo väčšine máp ešte nie je. Uzávery a nové ulice oznamuje magistrát na obvodný úrad, odtiaľ ich dostanú koordinačné strediská záchranárov. (Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

Staré Mesto chce prepojiť dva konce ulice, medzi ktorými sú bývalé záhrady. Ľudia z dolného konca chcú svoju časť cesty uzavrieť.

STARÉ MESTO. Dve ulice s rovnakým menom môžu zmiasť taxikára, zdržať príchod hasičov alebo sanitky. V Bratislave tento problém vzniká pri novej výstavbe. Okrem ťažkostí v orientácii môže vyvolať aj spory o to, či sa majú ulice premenovať, alebo spojiť do jednej.

V časti Starého Mesta neďaleko Bôrika sú dve ulice s názvom Údolná. Podľa miestnej samosprávy je to začiatok a koniec jednej ulice, postupne sa spoja. Zatiaľ ich delí bývalá záhradkárska osada, v ktorej sa plánuje výstavba domov.

Skryť Vypnúť reklamu

Obyvatelia niekoľkých novostavieb na dolnom konci Údolnej však chcú, aby ich ulica dostala nové meno a nepredlžovala sa k hornému koncu. Sú podielovými vlastníkmi cesty popri ich domoch. Zvažujú, že ju uzavrú rampou.

Spor o cestu

S prepojením dvoch koncov Údolnej sa ráta v územnom pláne Bratislavy. Mestská časť požiadala o územné rozhodnutie na pokračovanie cesty a dala urobiť projekt. Povedala to staromestská hovorkyňa Alena Kopřivová.

Celé územie odkúpil v minulosti jeden developer. Parcely predal aj s časťou, na ktorej vznikla cesta. „Ľudia ju zaplatili developerovi,“ hovorí Kopřivová. „Komunikácia je však verejnoprospešnou stavbou a mestská časť je jej navrhovateľom.“ Staré Mesto teda len pripraví podklady. Cestu majú vybudovať tí, ktorí budú stavať na ďalších parcelách. Nedá sa predpokladať, že na lukratívnych pozemkoch pod Bôrikom ostanú záhrady.

Skryť Vypnúť reklamu

„Na uzavretie cesty by potrebovali súhlas mestskej časti. Nevieme teraz povedať, aký režim tam bude. Treba zabezpečiť obsluhu celého územia.“ Kopřivová hovorí, že v rozvojovom území má mestská časť projektovo zabezpečiť nové komunikácie. V lokalitách, kde sa najskôr stavali domy, totiž často medzi nimi nezvýšilo dosť miesta na cestu.

Čísla vyrátali podľa parciel

Dva konce ulice, ktoré zatiaľ nesúvisia, sťažujú orientáciu. „Číslovanie domov prebieha súčasne s výstavbou.“ Začína sa bližšie k centru, teda od konca pri Jančovej. Tam je 19 domov so súpisnými číslami. Z druhej strany od ulice Nad lomom má oficiálne číslo len dom číslo 50. „Dospeli sme k nemu spočítaním parciel a odhadom, že na každej môže byť jeden dom.“

Vo väčšine máp je len jedna Údolná. Obyvatelia z dolného konca sa sťažujú, že k nim netrafí taxík, doručovateľská služba, ba ani sanitka. „Dve ulice s rovnakým menom, to je špecifikum Bratislavy,“ povedala hovorkyňa hasičov Silvia Jančovičová. „Hasiči si vo voľnom čase mapujú situáciu. Keď navigácia vyhodí dve ulice s rovnakým menom, pýtame sa volajúceho na orientačné body.“ Na podobnú situáciu môžu ľudia upozorniť hasičov aj preventívne, oznámiť im to listom.

Skryť Vypnúť reklamu

Volajúci môže navigovať aj sanitku, ak by mala problém trafiť na správnu z dvoch rovnomenných ulíc. Monika Dodrvová z operačného strediska záchranárov povedala, že operátor spojí sanitku s volajúcim. Voľba trasy závisí od vodiča sanitky, má navigačný systém.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  6. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  7. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 280
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 594
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 680
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 828
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 756
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 010
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 246
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 472
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 379
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 552
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu