SME

Loďou do práce je zatiaľ nereálne

Z Devína aj z Čunova by sa možno v budúcnosti dalo ísť do centra mesta loďou. Umožňovali by to aj nižšie promenády pri vode

Nižšie promenády v centre by znamenali aj viac možností pre lode, aby mohli kotviť.Nižšie promenády v centre by znamenali aj viac možností pre lode, aby mohli kotviť. (Zdroj: DESIGN FACTORY)

.

BRATISLAVA. Aj vďaka výstavbe nižších promenád pri Dunaji by sa v budúcnosti mohlo rátať s integrovanou lodnou dopravou. Napríklad obyvatelia satelitných obcí či okrajových mestských častí by sa ráno mohli do centra dostať loďou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mesto projekt promenád predstavilo ako súvislý blok pontónov priamo pri hladine s kaviarňami, ale aj prístavmi. Realitou by mohli byť o tri roky, prihlásil sa už aj investor.

Lodná doprava je doplnok

Pravidelné lodné linky z Devína, Čunova a Hamuliakova plánovala kedysi župa zaradiť medzi linky integrovanej dopravy. Je to však ešte stále v štádiu príprav, potvrdila hovorkyňa Milka Podmajerská.

SkryťVypnúť reklamu

Alexander Ballek, konateľ Bratislavskej integrovanej dopravy, hovorí, že v prvom rade musia začať takýto systém v rámci MHD, prímestskej dopravy a železníc. „Lode, pokiaľ viem, sú v iných integrovaných systémoch len ako doplnok," povedal.

Vo svete to funguje zväčša tak, že lodné linky dopravcovia zdedili a z historickej pozície ich prevádzku dotujú. „Ideálna je doprava po železnici, u nás je však zatiaľ stále drahá a lode sú ešte drahšie."

Pokiaľ nik nevykryje lodným spoločnostiam stratu, dnes také linky vraj nie sú reálne. „Prevádzkovatelia by ich mohli spustiť aj mimo integrovanej dopravy, ale opakujem - bude pre nich stratová," vysvetlil Ballek.

Jediná osobná loď

Riaditeľ osobnej lodnej dopravy prístavu Marek Považan hovorí, že aby sa to časovo aj ekonomicky vyplatilo, treba špeciálne plavidlo. „Taká loď musí byť rýchla a bezpečná."

SkryťVypnúť reklamu

Dnes sú osobné lode na Dunaji sezónna záležitosť, existuje len jedna, ktorá premáva aj v zime a dá sa prenajať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 18 720
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 913
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 329
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 364
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 742
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 021
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 655
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 510
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po Trumpovom ohlásení ciel začali burzy padať.

V akej fáze sa trhy nachádzajú a v čom sú rozdiely s finančnou krízou.


84
Peter Tkačenko.

Fico môže Danka buď upratať, alebo ignorovať.


32
Akciové trhy prudko klesajú.

Pohľad na portfóliá investorov nepotešia.


163
Oslavy 80. výročia oslobodenia Bratislavy na Slavíne.

Čo je Slavín a kto všetko sa tam zišiel?


98
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 741
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 317
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 73 577
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 666
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 323
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 802
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 732
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 533
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu