SME
Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

Električky budú môcť ísť v tuneli pod hradom rýchlejšie

Električky v Bratislave budú môcť v tuneli pod bratislavským hradom v budúcnosti jazdiť rýchlejšie.

BRATISLAVA. Rýchlejšiu jazdu im umožní obnova električkového tunela v centre mesta, ktorá sa začne v najbližších týždňoch. Náklady na rekonštrukciu Dopravný podnik Bratislava (DPB)odhadol na zhruba osem miliónov eur (241 miliónov korún). Práce by sa mali skončiť do jedného roka.

"Po ukončení rekonštrukcie bude možné zvýšiť v tuneli rýchlosť prevádzky vozidiel, zároveň bude tunel spĺňať všetky zvýšené bezpečnostné a prevádzkové nároky," uviedol hovorca DPB Peter Kavecký. V súčasnosti električky prechádzajú v tuneli rýchlosťou 30 kilometrov za hodinu, po prestavbe sa rýchlosť zvýši na 50 kilometrov za hodinu. Obnova tunela by sa mala začať na konci apríla alebo začiatkom mája.

SkryťVypnúť reklamu

Rekonštrukčné práce 60-ročného tunela mestský dopravca niekoľkokrát odložil. Podľa Kaveckého je tunel pod hradom jediný električkový tunel na Slovensku a projekty na opravu si vyžadovali doplnenie viacerých bezpečnostných prvkov.

Počas stavebných prác nebude fungovať zastávka na Kapucínskej v centre mesta. Cestujúci by obmedzenia však výrazne pocítiť nemali. "Náhradná trasa bude cez nábrežie," dodal Kavecký.

Tunel bude mať po obnove nainštalovaný kamerový systém, ktorý podľa Kaveckého zabráni vandalom ho poškodzovať. Okrem osvetlenia sa spriechodní aj úniková chodba. "Pri rekonštrukcii dôjde tiež k presunu vodárenského tlakového potrubia pod koľajový povrch," doplnil hovorca DPB.

Tunel má dĺžku 792 metrov a začal sa budovať počas druhej svetovej vojny. V minulosti slúžil ako úkryt pred náletmi. Električky začali cezeň premávať v roku 1983. V súčasnosti v pracovných dňoch cez tunel prejde takmer 500 súprav denne.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  2. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  2. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  6. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  7. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 696
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 582
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 242
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 3 491
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 344
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 852
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 020
  8. Tatiana Žideková: Som dobrá mama, hejterov už neriešim 1 546
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 20 287
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 978
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 172
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 519
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 4 390
  6. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 4 293
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 297
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 945
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu