SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky
ABSOLÚTNA NEKOORDINÁCIA JE PODĽA BAJANA AJ V TOM, ČO ÚZEMIE PONÚKA A ČO SA TAM NAOZAJ BUDUJE

Bratislavská župa nemá dosť peňazí na rekonštrukciu ciest

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) spravuje komunikácie II. a III. triedy, ich stav je však najmä posledných päť rokov dramatický. V rozhovore pre agentúru SITA to povedal ...

BRATISLAVA. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) spravuje komunikácie II. a III. triedy, ich stav je však najmä posledných päť rokov dramatický. V rozhovore pre agentúru SITA to povedal predseda BSK Vladimír Bajan. V správe regiónu je 512 kilometrov ciest a 130 mostov, z nich niekoľko vedie aj ponad diaľnicu. V rozpočte BSK na tento rok je vyčlenených na cestné komunikácie a rekonštrukcie 13,1 milióna € , oprava všetkých ciest a mostov by však podľa predsedu BSK stála takmer 150 miliónov €.

"Napríklad na opravu jediného horského priechodu Pezinská Baba sme dali vlani vyše 730-tisíc €, pribudla aj zákazová značka pre motorové vozidlá nad 15 ton, ktorú však nie všetci rešpektujú. Cesta je teraz opäť v havarijnom stave, je zosuv, mal by som ju zavrieť a opraviť. Ak ale pôjdu autá znovu do Bratislavy, kade pôjdu,“ opýtal sa Bajan. V havarijnom stave sú podľa neho aj most v Malackách či cesta z Rohožníka do Malaciek. Ďalším problémom je aj veľký a veľmi dynamický rozvoj logistiky a bytovej výstavby. V súvislosti s nedostatkom potrebných peňazí na opravu komunikácií v kraji vidí problém aj v tom, že si kraj nemôže pomôcť čerpaním z eurofondov, keďže BSK má podľa Eurostatu vysokú životnú úroveň.

Skryť Vypnúť reklamu

Absolútna nekoordinácia je podľa Bajana aj v tom, čo územie ponúka a čo sa tam naozaj buduje. Napríklad tam, kde bola obslužná komunikácia pre dedinu so 400 domami, pribudlo ďalších 600 či 700 domov. "Cesty na to neboli budované. Starostovia nedávajú do záväzných stanovísk miliardových investícií, že má stavebník urobiť aj infraštruktúru, napriek tomu, že mu to zákon ukladá. Potom nám 30-tonové autá trhajú cesty a starostovia hovoria: župan, oprav cesty, sú tvoje. Ale ja som tam tie investície nedal, ja ich neviem zastaviť,“ konštatoval. Najvypuklejším prípadom sú asi štrkoviská, ktoré znepríjemňujú život v okolitých obciach a komplikujú dopravu medzi nimi. Starosta dá kraju podklady pre zmeny územného plánu, pre rozširovanie či výstavbu, región dá pripomienky, ale následne už koná len stavebný úrad na úrovni obce. A ten si podľa Bajana často robí čo chce. "Nedá sa to zastaviť, budeme to musieť riešiť na legislatívnej úrovni. Ja sa s tým stretnem až v čase kolaudácie. Tu je niečo, čo treba vyšpecifikovať. Zo zákona dokonca nemáme ani zoznam stavebných žiadostí, povolení, aby som si vedel plánovať veľké investície, čiže absolútne chýba koordinácia,“ zdôraznil.

Skryť Vypnúť reklamu

Jednou z priorít je podľa predsedu BSK aj vybudovanie pezinského obchvatu, náklady predstavujú približne 100 miliónov €. Ako tiež povedal, projektuje sa im veľmi ťažko, keďže príprava trvá niekoľko rokov. "Niektoré rozhodnutia nám komplikujú situáciu. V niektorých oblastiach akoby sme museli začínať odznova,“ skonštatoval. Riešením by podľa Bajana bolo napríklad mať možnosť "jednoznačne povedať stavebná uzávera a dosť“.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Budovanie zelenej značky
  5. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  6. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  10. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 816
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 23 933
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 941
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 172
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 722
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 638
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 496
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 401
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 391
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 249
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu