SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky
ABSOLÚTNA NEKOORDINÁCIA JE PODĽA BAJANA AJ V TOM, ČO ÚZEMIE PONÚKA A ČO SA TAM NAOZAJ BUDUJE

Bratislavská župa nemá dosť peňazí na rekonštrukciu ciest

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) spravuje komunikácie II. a III. triedy, ich stav je však najmä posledných päť rokov dramatický. V rozhovore pre agentúru SITA to povedal ...

BRATISLAVA. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) spravuje komunikácie II. a III. triedy, ich stav je však najmä posledných päť rokov dramatický. V rozhovore pre agentúru SITA to povedal predseda BSK Vladimír Bajan. V správe regiónu je 512 kilometrov ciest a 130 mostov, z nich niekoľko vedie aj ponad diaľnicu. V rozpočte BSK na tento rok je vyčlenených na cestné komunikácie a rekonštrukcie 13,1 milióna € , oprava všetkých ciest a mostov by však podľa predsedu BSK stála takmer 150 miliónov €.

"Napríklad na opravu jediného horského priechodu Pezinská Baba sme dali vlani vyše 730-tisíc €, pribudla aj zákazová značka pre motorové vozidlá nad 15 ton, ktorú však nie všetci rešpektujú. Cesta je teraz opäť v havarijnom stave, je zosuv, mal by som ju zavrieť a opraviť. Ak ale pôjdu autá znovu do Bratislavy, kade pôjdu,“ opýtal sa Bajan. V havarijnom stave sú podľa neho aj most v Malackách či cesta z Rohožníka do Malaciek. Ďalším problémom je aj veľký a veľmi dynamický rozvoj logistiky a bytovej výstavby. V súvislosti s nedostatkom potrebných peňazí na opravu komunikácií v kraji vidí problém aj v tom, že si kraj nemôže pomôcť čerpaním z eurofondov, keďže BSK má podľa Eurostatu vysokú životnú úroveň.

Skryť Vypnúť reklamu

Absolútna nekoordinácia je podľa Bajana aj v tom, čo územie ponúka a čo sa tam naozaj buduje. Napríklad tam, kde bola obslužná komunikácia pre dedinu so 400 domami, pribudlo ďalších 600 či 700 domov. "Cesty na to neboli budované. Starostovia nedávajú do záväzných stanovísk miliardových investícií, že má stavebník urobiť aj infraštruktúru, napriek tomu, že mu to zákon ukladá. Potom nám 30-tonové autá trhajú cesty a starostovia hovoria: župan, oprav cesty, sú tvoje. Ale ja som tam tie investície nedal, ja ich neviem zastaviť,“ konštatoval. Najvypuklejším prípadom sú asi štrkoviská, ktoré znepríjemňujú život v okolitých obciach a komplikujú dopravu medzi nimi. Starosta dá kraju podklady pre zmeny územného plánu, pre rozširovanie či výstavbu, región dá pripomienky, ale následne už koná len stavebný úrad na úrovni obce. A ten si podľa Bajana často robí čo chce. "Nedá sa to zastaviť, budeme to musieť riešiť na legislatívnej úrovni. Ja sa s tým stretnem až v čase kolaudácie. Tu je niečo, čo treba vyšpecifikovať. Zo zákona dokonca nemáme ani zoznam stavebných žiadostí, povolení, aby som si vedel plánovať veľké investície, čiže absolútne chýba koordinácia,“ zdôraznil.

Skryť Vypnúť reklamu

Jednou z priorít je podľa predsedu BSK aj vybudovanie pezinského obchvatu, náklady predstavujú približne 100 miliónov €. Ako tiež povedal, projektuje sa im veľmi ťažko, keďže príprava trvá niekoľko rokov. "Niektoré rozhodnutia nám komplikujú situáciu. V niektorých oblastiach akoby sme museli začínať odznova,“ skonštatoval. Riešením by podľa Bajana bolo napríklad mať možnosť "jednoznačne povedať stavebná uzávera a dosť“.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Päť chýb pri zateplení strechy
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 895
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 704
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 490
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 545
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 819
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 721
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 603
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 376
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 177
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 165
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu