SME

Rakúšania: Kontrola autobusov bola bežná záležitosť

Rakúšania tvrdia, že kontrola súvisela s kapacitou autobusu. Ambasáda hovorí, že situácia nemá nič spoločné so vzájomnými vzťahmi, ktoré sú dobré.

Predĺženú linku 901 spustili v sobotu. Počas prvého dňa previezla do Hainburgu a späť asi šesťtisíc ľudí. Rakúšania konanie a zásah  polície v autobuse vysvetľujú rôzne.Predĺženú linku 901 spustili v sobotu. Počas prvého dňa previezla do Hainburgu a späť asi šesťtisíc ľudí. Rakúšania konanie a zásah polície v autobuse vysvetľujú rôzne. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Rakúšania tvrdia, že kontrola súvisela s kapacitou autobusu. Ambasáda hovorí, že situácia nemá nič spoločné so vzájomnými vzťahmi, ktoré sú dobré.

BRATISLAVA, HAINBURG. Proti kontrolám rakúskej polície autobusov do Hainburgu, ktorá cestujúcich legitimovala, ostro protestuje minister vnútra Robert Kaliňák.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Žiada vysvetlenie od rakúskej kolegyne Marie Theresie Fekterovej. Takéto konanie považuje naše ministerstvo za neadekvátne a necitlivé. „Je to v rozpore s myšlienkami Schengenu. Žiadame vysvetlenie,“ povedal Kaliňák.

SkryťVypnúť reklamu

Rainer Bierbaumer z rakúskej ambasády hovorí, že išlo o bezpečnostné kontroly pre podozrenie, že autobusy boli preplnené. „Vysvitlo ale, že ľudí v nich bolo presne toľko, ako je povolené,“ tlmočil stanovisko rakúskeho ministerstva vnútra. „Doklady však treba mať so sebou aj napriek Schengenu.“

Ambasáda sa vyjadrila, že jej je situácie ľúto a nemá nič spoločné so vzájomnými vzťahmi, ktoré sú dobré. Ministerstvo podľa Bierbaumera oznámilo, že hoci išlo o bezpečnosť cestujúcich, bude robiť kontroly citlivejšie.

Zdroj z miestnej polície v Bergu oznámil, že kontroly zo soboty boli v rámci Schengenu rutinné a nemali žiaden skrytý zámer. „Robíme ich vždy aj so slovenskými kolegami pre jazykovú bariéru.“

Iných nezastavovali

Udalosti zo soboty sa dovčera na linke 901 zatiaľ nezopakovali. „Určite by sme nechceli, aby takto fungovala doprava,“ povedal Branislav Zahradník, predseda predstavenstva dopravného podniku. „Zaujímavé je, že autobusy iných prepravcov cez víkend kontrolované neboli.“

SkryťVypnúť reklamu

Neprimerané kontroly kazili vraj ľuďom dojem z celého dňa, počas ktorého autobusy na tejto trase premávali po prvýkrát.

„Keďže sa do toho vložilo ministerstvo vnútra, rátame s tým, že príde oficiálne vyjadrenie,“ dodal Zahradník. „Počkáme, ako to dopadne. Na uvádzaní 901-ky vyjadrovala hainburská samospráva oficiálnu podporu celému projektu. „Preto nás sobotné udalosti ešte viac prekvapili,“ reagoval Zahradník.

Hainburg neprispieva

Autobus, ktorý do minulého týždňa premával len do Wolfsthalu, Rakúšania finančne nepodporujú. Predĺženie jeho trasy a získanie licencie až do Hainburgu trvalo dva roky.

„Spolufinancovanie autobusu zo strany Rakúska bude možno ďalším krokom, ale to je len moja úvaha,“ povedal Peter Lizák, slovenský veľvyslanec v Rakúsku. „Do budúcna to považujem za logické.“

SkryťVypnúť reklamu

Zahradník tvrdí, že dopravný podnik pripravuje rokovania s komerčnými subjektmi, ktoré by autobus mohli podporiť. Má ísť o obchodné domy, ktoré profitujú zo slovenských návštevníkov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 66 545
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 186
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 794
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 662
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 173
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 029
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 162
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 80 770
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 212
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 509
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 824
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 256
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 890
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 278
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 751
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu