BRATISLAVA. Dopravný podnik včera oznámil personálnu zmenu vo svojom manažmente. Generálneho riaditeľa Róberta Kadnára vymenil Pavol Derkay, doterajší riaditeľ divízie autobusov dopravného podniku.
Kadnár požiadal o odvolanie pre zrušený tender na nové kĺbové autobusy, ktorý Úrad pre verejné obstarávanie nariadil vo februári zrušiť.
Podľa vedenia dopravného podniku tak Kadnár prevzal osobnú zodpovednosť za výsledky výberového konania. Išlo o dodávku 240 veľkokapacitných autobusov za približne 83 miliónov eur (2,5 miliardy korún). Kadnár bol generálnym riaditeľom dopravného podniku od roku 2007. „Zo spoločnosti neodídem, prejdem na funkciu riaditeľa divízie autobusov,“ povedal Kadnár.
Derkay je najlepší
Pavol Derkay bude zastávať post generálneho riaditeľa na návrh Branislava Zahradníka, predsedu predstavenstva dopravného podniku. „Je najlepším kandidátom. Je to skúsený manažér z vnútra podniku, ktorý zabezpečí kontinuitu riadenia,“ tvrdí Zahradník. „Má prax aj skúsenosti. Chceme, aby personálne zmeny prebehli bez problémov.“
O ďalšom postupe v súvislosti s najväčším tendrom v mestskej dopravnej histórii sa Zahradník vyjadrovať nechcel. „V stredu má zasadať predstavenstvo, vyjadríme sa koncom týždňa.“ Pripustil však vypísanie novej súťaže. Tender má byť vraj vyhlásený v modifikovanej podobe.
Zúčastniť sa ho chce aj vylúčený účastník súťaže, spoločnosť Mercedes-Benz Sloviakia, ktorá podala námietku voči súťaži dopravného podniku s tvrdením, že podmienky splnila.
Tender zrušili pre neúplnosť
Podľa Zahradníka je prioritou dopravného podniku nakúpiť nové kĺbové autobusy čo najskôr. „Chceme, aby časové oneskorenie bolo čo najmenšie.“ Dnes totiž premáva v mestskej hromadnej doprave viac než polovica vozidiel po svojej životnosti. Najstarší jazdiaci autobus je z roku 1990.
Úrad pre verejné obstarávanie zrušenie tendra na kĺbové autobusy zdôvodňoval tým, že súťažné podklady neobsahovali jasný a úplný opis predmetu zákazky. Dopravný podnik tiež neuviedol požadovaný počet rôznych druhov autobusov.
V čase, keď úrad nariadil zrušenie tendra, boli v súťaži len dvaja uchádzači. Okrem vylúčeného Mercedes-Benz Slovakia firma Auto-Impex .
Dodávka kĺbových autobusov mala viesť k zjednoteniu vozového parku, v ktorom sú vozidlá od siedmich rôznych výrobcov. Podľa vedenia dopravného podniku je tento stav neúnosný z hľadiska logistiky. Zjednotením by vraj mohol aj výrazne ušetriť.