SME

Diaľnicu začnú rozširovať

Cez víkend sa začali prípravne práce na rozšírenie diaľnice do Trnavy. Postupne sa bude spevňovať krajnica.

Cez víkend sa na diaľnici D 1 začalo s rozmiestňovaním prenosného značenia, včera už pruhy boli napríklad pri Triblavine zúžené, sanuje sa tu krajnica.Cez víkend sa na diaľnici D 1 začalo s rozmiestňovaním prenosného značenia, včera už pruhy boli napríklad pri Triblavine zúžené, sanuje sa tu krajnica. (Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Motoristi, ktorí pravidelne využívajú diaľnicu medzi Trnavou a Bratislavou, sa musia pripraviť na dopravné obmedzenia. Národná diaľničná spoločnosť cez víkend začala s prácami, súvisiacimi s dočasným rozširovaním diaľnice. Po dokončení by mala mať tri pruhy v každom smere.

Teraz má diaľnica D 1 spolu štyri pruhy, tie nestačia. Denne ju využívajú najmä obyvatelia satelitov Bratislavy, aby sa dopravili za prácou do mesta. V špičke sú tu časté kolóny, pri nehodách sa tvoria zápchy.

Prípravné práce na rozširovanie D 1 sa začali v sobotu, ako povedal hovorca Národnej diaľničnej Marcel Jánošík, prvá sa reparuje krajnica. Jeden z prvých opravovaných úsekov je od Vajnor takmer po motorest Triblavina. Tu je rýchlosť znížená na 80 kilometrov za hodinu, pruhy sú zúžené.

Krajnica sa bude upravovať postupne v ôsmich etapách v oboch smeroch zrkadlovito. Vždy sa budú robiť najviac 5,5­kilometrové úseky, dva pruhy zostanú zachované.

Krajnice by po Trnavu mali byť spevnené do konca apríla, v máji sa začne prvá etapa samotného dočasného rozširovania. Asi rok bude trvať úprava stredového deliaceho pásu, kde sa dajú cementovo-betónové zvodidlá. To si vyžiada uzavretie vnútorného jazdného pruhu na oboch stranách. Diaľničná preto otvorí dnešnú krajnicu, ktorá sa spevňuje, aby ostali prejazdné dva pruhy. Po skončení prác vzniknú tri pruhy v každom smere, budú však užšie.

Úplná rekonštrukcia diaľnice sa začne pravdepodobne v roku 2011, potom by mal byť trojpruh v zmysle všetkých predpisov vrátane odstavného.

Dočasné rozširovanie D 1

  • bude prebiehať od Bratislavy po Trnavu v oboch smeroch,
  • tri pruhy majú byť obojsmerne hotové asi o rok,
  • bude to stáť 36,5 milióna eur (1,1 miliardy korún),
  • nové pruhy budú užšie.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 455
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 395
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 902
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 236
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 036
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 820
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 801
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 060
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 644
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 941
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 446
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 362
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 251
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu