BRATISLAVA. lubu starostov Malackého okresu.
"Znevýhodňovanie, ktoré obaja predstavitelia územných samospráv pociťujú, súvisí s takmer nulovými možnosťami čerpať prostriedky z eurofondov pre subjekty z Bratislavského kraja. Odráža sa to aj na obmedzených možnostiach financovania rekonštrukcií ciest, škôl či sociálnych zariadení v regióne. Starosta Gajár hovoril s predsedom Bajanom aj o memorande medzi Združením miest a obcí Slovenska a vládou SR, ktoré sa týka dopadov hospodárskej krízy. Aj tu pociťujú starostovia z Bratislavského kraja isté disproporcie a obávajú sa, že nebudú schopní toto memorandum naplniť, ak nebudú môcť využívať aj iné zdroje," uviedla pre TASR hovorkyňa BSK Milka Podmajerská.
Starosta Tydlitát preto navrhol predsedovi Bajanovi, aby zvolal rokovanie so zástupcami regionálnych združení ZMOS-u v rámci Bratislavského kraja a prizval naň aj splnomocnenca vlády SR pre územnú samosprávu. Bajan tento podnet uvítal a prisľúbil zorganizovať takéto stretnutie ešte v priebehu marca, dodala Podmajerská.
Predseda BSK so starostom Gajár sa venovali aj téme po povodňovej situácii na Záhorí a stavu ciest v správe BSK. Dohodli sa na vzájomnom informovaní a príprave systémových krokov na riešení zlého stavu cestnej siete v regióne. "Súčasný stav totiž nie je spôsobený len zlou starostlivosťou, ale problémy vznikli najmä v dôsledku masívnej a nekoordinovanej výstavby priemyselných parkov, obytných súborov či štrkovísk v území bez nadväzného riešenia cestnej siete, ktorá nebola stavaná na takéto nadmerné vyťaženie motorovými vozidlami. To je výčitka na adresu niektorých starostov, ktorí by nemali takúto zástavbu vo svojich katastrálnych územiach povoľovať bez toho, aby zaviazali investora budovať nové či rekonštruovať jestvujúce cestné komunikácie, čo im napokon ukladá aj zákon," uviedol na margo stretnutia Vladimír Bajan.