SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Bratislavský dopravný podnik zatiaľ neplánuje rozšíriť ponuku SMS lístkov

Cestujúci mestskou hromadnou dopravou v Bratislave budú môcť aj naďalej využívať iba jeden typ cestovného lístka cez SMS. K dispozícii bude len 70-minútový lístok za 0,80 ...

BRATISLAVA. Cestujúci mestskou hromadnou dopravou v Bratislave budú môcť aj naďalej využívať iba jeden typ cestovného lístka cez SMS. K dispozícii bude len 70-minútový lístok za 0,80 €. Dopravný podnik Bratislava (DPB) zatiaľ neplánuje rozšíriť ponuku takto zakúpených lístkov. Pre agentúru SITA to potvrdil predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník.

"Rozhodli sme sa zachovať štruktúru, teda jeden typ lístka a nerobiť úpravy, ktoré by systém menili," povedal Zahradník. Zmena štruktúry a zavedenie napríklad "kratšieho" cestovného lístka by údajne mohla spôsobiť určité problémy. "Je obava, že do tejto formy by nám odišla veľká časť jednorazových užívateľov MHD," povedal Zahradník. Podľa neho sa však počas skúšobnej lehoty nepotvrdila "kanibalizácia" klasických lístkov, čo znamená, že predaj papierových cestovných lístkov neklesá úmerne s rastúcim počtom SMS lístkov.

Skryť Vypnúť reklamu

"SMS lístok oslovuje tých, ktorí nechceli byť čiernymi pasažiermi, len si lístok nemohli z rôznych dôvodov kúpiť," konštatoval Zahradník.

Dopravný podnik však SMS lístok hodnotí ako "veľký úspech", čo potvrdili aj výsledky skúšobnej prevádzky tejto služby. Cestovný lístok cez SMS si denne kupuje viac ako 6-tisíc cestujúcich, vedenie dopravného podniku už niekoľkokrát označilo takýto lístok za bestseller. O tom, že tento lístok je "hitom", hovorili aj minuloročné štatistiky. Len počas prvého týždňa od spustenia služby 17. novembra si ho kúpilo viac ako 15-tisíc cestujúcich. Počet údajne prekonal aj tie najoptimistickejšie očakávania, podnik pred spustením služby predpokladal predaj okolo 5-tisíc lístkov mesačne.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Zahradníka úspech zaznamenáva aj predaj predplateného cestovného lístka cez internet. Možnosť kúpiť si električenku cez internet ponúka dopravný podnik od 1. februára tohto roka. "Samozrejme, tie čísla nemajú taký denný počet, lebo človek si električenku kupuje raz za štvrťrok alebo polrok," vysvetlil Zahradník. Dopravný podnik predpokladá, že časom si bude električenku cez internet kupovať až 50 % užívateľov predplatených cestových lístkov. Tí tvoria viac ako 85 percent všetkých cestujúcich a ich počet stále rastie. "Pravdepodobne si ľudia prepočítajú, že už pri určitom počte jázd do mesiaca je pre nich východnejšie využívať električenku," dodal Zahradník.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 144
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 077
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 398
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 630
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 271
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 301
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 787
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 489
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 420
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 370
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu