SME

Mercedes: Podmienky sme splnili

Viac než polovica vozidiel MHD je po životnosti. Najväčší tender je zatiaľ bez víťaza. O tom, kto bude dodávateľom nových kĺbových autobusov, sa ešte nerozhodlo. Dopravný podnik čaká na výsledky analýzy svojich právnikov. Spoločnosť Mercedes sa chce do sú

Vlani v januári sa Bratislavčania lúčili s dlhými autobusmi Ikarus 280. Dopravný podnik ich vyraďoval z prevádzky. „Mali sme vás radi, nezabudneme," odkazovali nadšenci historických autobusov. Trasa rozlúčkovej jazdy viedla po linkách, ktoré kedysi obsluhVlani v januári sa Bratislavčania lúčili s dlhými autobusmi Ikarus 280. Dopravný podnik ich vyraďoval z prevádzky. „Mali sme vás radi, nezabudneme," odkazovali nadšenci historických autobusov. Trasa rozlúčkovej jazdy viedla po linkách, ktoré kedysi obsluh (Zdroj: SME - PETER ŽÁKOVIČ)

ťaže zapojiť aj v prípade nového tendra.

BRATISLAVA. Námietku proti súťaži dopravného podniku na dodávku 240 nízkopodlažných kĺbových autobusov za približne 83 miliónov eur (2,5 miliardy korún) podala spoločnosť Mercedes-Benz Slovakia. Ako jeden z dvoch účastníkov tendra mala byť totiž spoločnosť zo súťaže vylúčená.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Dôvodom malo byť nesplnenie podmienok účasti v danej verejnej súťaži," povedal Iľja Majda PR manažér Mercedes-Benz Slovakia. „Keďže sme boli presvedčení o tom, že sme podmienky splnili, riešili sme to ďalšími krokmi v zmysle zákona o verejnom obstarávaní."

SkryťVypnúť reklamu

Majda povedal, že žiadosť o nápravu tendra adresovali najskôr obstarávateľovi, v tomto prípade dopravnému podniku, a potom námietku Úradu pre verejné obstarávanie.

Súťaž zrušená

V odôvodnení, prečo súťaž dopravného podniku zrušil, Úrad pre verejné obstarávanie konštatuje porušenie zákona o verejnom obstarávaní. Pričom toto porušenie mohlo mať zásadný vplyv na výsledok tendra.

Vzhľadom aj na ďalšie pochybenia dopravného podniku musel vraj Úrad pre verejné obstarávanie nariadiť zrušenie súťaže.

Dopravný podnik teraz čaká na výsledky analýzy svojich právnikov. „Máme však záujem na rýchlom pokračovaní v postupe obstarávania veľkokapacitných kĺbových autobusov," povedal Peter Kavecký hovorca dopravného podniku. To, či dopravný podnik vypíše novú súťaž, Kavecký zatiaľ nepotvrdil.

SkryťVypnúť reklamu

Do nového tendra sa opätovne plánuje prihlásiť aj spoločnosť Mercedec-Benz Slovakia. „Budeme mať určite snahu predložiť najlepšiu ponuku," povedal Majda.

Tender mal byť zjednotením

V najväčšom tendri v histórii dopravného podniku boli doteraz dvaja uchádzači Auto-Impex a Mercedes-Benz Slovakia. Práve dodávka týchto kĺbových autobusov mala vraj viesť k zjednoteniu vozového parku.

„Musím s hrôzou povedať, že z hľadiska počtu len v autobusoch máme vozidlá od siedmich výrobcov," povedal Branislav Zahradník, predseda predstavenstva dopravného podniku. „Je to mimoriadne nákladné vzhľadom na logistiku, nákup náhradných dielcov, zabezpečovanie servisu aj na pracovnú silu." Okrem toho je v rámci vozového parku 22 rôznych typov autobusov.

SkryťVypnúť reklamu

Želaný stav je podľa Zahradníka mať dvoch, troch výrobcov. Dopravný podnik by tak vraj vedel výrazne ušetriť.
Viac než polovica vozidiel, ktoré dnes jazdia, má už po životnosti, najstarší autobus premávajúci po bratislavských cestách je z roku 1990.

Dôvody zrušenia

  • Súťažné podklady neobsahovali jasný a úplný opis predmetu zákazky.
  • Dopravný podnik neuviedol požadovaný počet rôznych druhov autobusov.
  • Dopravný podnik nariadil obhliadku, pozvánky na ňu niektorým uchádzačom prišli až po jej uskutočnení.
  • Podal vysvetlenie k súťažným podkladom, ktoré niektorí uchádzači dostali až po lehote na predkladanie ponúk.

Úrad pre verejné obstarávanie

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 15 968
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 399
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 545
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 343
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 058
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 014
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 689
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 344
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 656
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 272
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 144
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 622
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 20 376
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 331
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 717
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 8 906
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu