ťaže zapojiť aj v prípade nového tendra.
BRATISLAVA. Námietku proti súťaži dopravného podniku na dodávku 240 nízkopodlažných kĺbových autobusov za približne 83 miliónov eur (2,5 miliardy korún) podala spoločnosť Mercedes-Benz Slovakia. Ako jeden z dvoch účastníkov tendra mala byť totiž spoločnosť zo súťaže vylúčená.
„Dôvodom malo byť nesplnenie podmienok účasti v danej verejnej súťaži," povedal Iľja Majda PR manažér Mercedes-Benz Slovakia. „Keďže sme boli presvedčení o tom, že sme podmienky splnili, riešili sme to ďalšími krokmi v zmysle zákona o verejnom obstarávaní."
Majda povedal, že žiadosť o nápravu tendra adresovali najskôr obstarávateľovi, v tomto prípade dopravnému podniku, a potom námietku Úradu pre verejné obstarávanie.
Súťaž zrušená
V odôvodnení, prečo súťaž dopravného podniku zrušil, Úrad pre verejné obstarávanie konštatuje porušenie zákona o verejnom obstarávaní. Pričom toto porušenie mohlo mať zásadný vplyv na výsledok tendra.
Vzhľadom aj na ďalšie pochybenia dopravného podniku musel vraj Úrad pre verejné obstarávanie nariadiť zrušenie súťaže.
Dopravný podnik teraz čaká na výsledky analýzy svojich právnikov. „Máme však záujem na rýchlom pokračovaní v postupe obstarávania veľkokapacitných kĺbových autobusov," povedal Peter Kavecký hovorca dopravného podniku. To, či dopravný podnik vypíše novú súťaž, Kavecký zatiaľ nepotvrdil.
Do nového tendra sa opätovne plánuje prihlásiť aj spoločnosť Mercedec-Benz Slovakia. „Budeme mať určite snahu predložiť najlepšiu ponuku," povedal Majda.
Tender mal byť zjednotením
V najväčšom tendri v histórii dopravného podniku boli doteraz dvaja uchádzači Auto-Impex a Mercedes-Benz Slovakia. Práve dodávka týchto kĺbových autobusov mala vraj viesť k zjednoteniu vozového parku.
„Musím s hrôzou povedať, že z hľadiska počtu len v autobusoch máme vozidlá od siedmich výrobcov," povedal Branislav Zahradník, predseda predstavenstva dopravného podniku. „Je to mimoriadne nákladné vzhľadom na logistiku, nákup náhradných dielcov, zabezpečovanie servisu aj na pracovnú silu." Okrem toho je v rámci vozového parku 22 rôznych typov autobusov.
Želaný stav je podľa Zahradníka mať dvoch, troch výrobcov. Dopravný podnik by tak vraj vedel výrazne ušetriť.
Viac než polovica vozidiel, ktoré dnes jazdia, má už po životnosti, najstarší autobus premávajúci po bratislavských cestách je z roku 1990.
Dôvody zrušenia
- Súťažné podklady neobsahovali jasný a úplný opis predmetu zákazky.
- Dopravný podnik neuviedol požadovaný počet rôznych druhov autobusov.
- Dopravný podnik nariadil obhliadku, pozvánky na ňu niektorým uchádzačom prišli až po jej uskutočnení.
- Podal vysvetlenie k súťažným podkladom, ktoré niektorí uchádzači dostali až po lehote na predkladanie ponúk.
Úrad pre verejné obstarávanie