SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Mercedes: Podmienky sme splnili

Viac než polovica vozidiel MHD je po životnosti. Najväčší tender je zatiaľ bez víťaza. O tom, kto bude dodávateľom nových kĺbových autobusov, sa ešte nerozhodlo. Dopravný podnik čaká na výsledky analýzy svojich právnikov. Spoločnosť Mercedes sa chce do sú

Vlani v januári sa Bratislavčania lúčili s dlhými autobusmi Ikarus 280. Dopravný podnik ich vyraďoval z prevádzky. „Mali sme vás radi, nezabudneme," odkazovali nadšenci historických autobusov. Trasa rozlúčkovej jazdy viedla po linkách, ktoré kedysi obsluhVlani v januári sa Bratislavčania lúčili s dlhými autobusmi Ikarus 280. Dopravný podnik ich vyraďoval z prevádzky. „Mali sme vás radi, nezabudneme," odkazovali nadšenci historických autobusov. Trasa rozlúčkovej jazdy viedla po linkách, ktoré kedysi obsluh (Zdroj: SME - PETER ŽÁKOVIČ)

ťaže zapojiť aj v prípade nového tendra.

BRATISLAVA. Námietku proti súťaži dopravného podniku na dodávku 240 nízkopodlažných kĺbových autobusov za približne 83 miliónov eur (2,5 miliardy korún) podala spoločnosť Mercedes-Benz Slovakia. Ako jeden z dvoch účastníkov tendra mala byť totiž spoločnosť zo súťaže vylúčená.

„Dôvodom malo byť nesplnenie podmienok účasti v danej verejnej súťaži," povedal Iľja Majda PR manažér Mercedes-Benz Slovakia. „Keďže sme boli presvedčení o tom, že sme podmienky splnili, riešili sme to ďalšími krokmi v zmysle zákona o verejnom obstarávaní."

Majda povedal, že žiadosť o nápravu tendra adresovali najskôr obstarávateľovi, v tomto prípade dopravnému podniku, a potom námietku Úradu pre verejné obstarávanie.

Súťaž zrušená

V odôvodnení, prečo súťaž dopravného podniku zrušil, Úrad pre verejné obstarávanie konštatuje porušenie zákona o verejnom obstarávaní. Pričom toto porušenie mohlo mať zásadný vplyv na výsledok tendra.

Vzhľadom aj na ďalšie pochybenia dopravného podniku musel vraj Úrad pre verejné obstarávanie nariadiť zrušenie súťaže.

Dopravný podnik teraz čaká na výsledky analýzy svojich právnikov. „Máme však záujem na rýchlom pokračovaní v postupe obstarávania veľkokapacitných kĺbových autobusov," povedal Peter Kavecký hovorca dopravného podniku. To, či dopravný podnik vypíše novú súťaž, Kavecký zatiaľ nepotvrdil.

Do nového tendra sa opätovne plánuje prihlásiť aj spoločnosť Mercedec-Benz Slovakia. „Budeme mať určite snahu predložiť najlepšiu ponuku," povedal Majda.

Tender mal byť zjednotením

V najväčšom tendri v histórii dopravného podniku boli doteraz dvaja uchádzači Auto-Impex a Mercedes-Benz Slovakia. Práve dodávka týchto kĺbových autobusov mala vraj viesť k zjednoteniu vozového parku.

„Musím s hrôzou povedať, že z hľadiska počtu len v autobusoch máme vozidlá od siedmich výrobcov," povedal Branislav Zahradník, predseda predstavenstva dopravného podniku. „Je to mimoriadne nákladné vzhľadom na logistiku, nákup náhradných dielcov, zabezpečovanie servisu aj na pracovnú silu." Okrem toho je v rámci vozového parku 22 rôznych typov autobusov.

Želaný stav je podľa Zahradníka mať dvoch, troch výrobcov. Dopravný podnik by tak vraj vedel výrazne ušetriť.
Viac než polovica vozidiel, ktoré dnes jazdia, má už po životnosti, najstarší autobus premávajúci po bratislavských cestách je z roku 1990.

Dôvody zrušenia
  • Súťažné podklady neobsahovali jasný a úplný opis predmetu zákazky.
  • Dopravný podnik neuviedol požadovaný počet rôznych druhov autobusov.
  • Dopravný podnik nariadil obhliadku, pozvánky na ňu niektorým uchádzačom prišli až po jej uskutočnení.
  • Podal vysvetlenie k súťažným podkladom, ktoré niektorí uchádzači dostali až po lehote na predkladanie ponúk.
Úrad pre verejné obstarávanie
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  6. Pomáhajte čítaním
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 28 193
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 267
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 247
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 797
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 863
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 837
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 007
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 803
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 151
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu