SME

Trolejové trate sa majú prepojiť

Dopravný podnik chce trolejovú trať na Dlhých dieloch začleniť do mestského systému.

Takzvané duobusy jazdia už od roku 2006. Premávali z Dlhých dielov až pod Nový most, dnes končia v Karlovej Vsi. Ich zachádzanie až do centra mesta vraj viedlo k ich opotrebovaniu.Takzvané duobusy jazdia už od roku 2006. Premávali z Dlhých dielov až pod Nový most, dnes končia v Karlovej Vsi. Ich zachádzanie až do centra mesta vraj viedlo k ich opotrebovaniu. (Zdroj: SITA)

V Bratislave jazdí šesť takzvaných duobusov. Pôvodne zachádzali až pod Nový most. Od konca roka jazdia len v Karlovej Vsi.

BRATISLAVA. Trolejový úsek na Dlhých dieloch je izolovaný. Dopravný podnik chce situáciu vyriešiť jeho napojením na Patrónku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na Dlhých dieloch jazdia takzvané duobusy, čiže trolejbusy s dieselovým pohonom, ktorý potrebujú napríklad na každodennú rannú cestu z vozovne a večer späť. Situácia by sa zmenila, keby sa miestny trolejový úsek spojil s ostatnou traťou.

„Názov duobus je trošku marketingovým sloganom,“ povedal Branislav Zahradník, predseda predstavenstva dopravného podniku. „Duobus by to bol vtedy, keby elektrický a dieselový pohon boli navzájom dva nezávislé pohony.“

SkryťVypnúť reklamu

Zahradník tvrdí, že tieto trolejbusy s pomocným dieselovým pohonom mesto potrebuje. „Slúžia na to, aby v časoch výluk, počas ktorých sa robia rôzne opravy na trolejovom vedení, mohli byť tieto vozidlá poháňané iným ako elektrickým pohonom.“

Ich konštrukcia však nezodpovedá tomu, aby na časti svojej linky používali dieselový pohon. Ten vraj majú len na stav núdze.

Slávny začiatok

Trolejovú trať na Dlhé diely vybudovali v roku 2006. Dopravný podnik vtedy propagoval zachádzanie duobusov až pod Nový most. Dnes však premávajú len v Karlovej Vsi.

„Trať nebola zokruhovaná, čiže pri Riviére, kde mali tieto duobusy končiť, museli vozidlá prepnúť na dieselový pohon,“ dodal Zahradník. „To znamená, že počas hodiny mali štyri studené štarty.“

Vozidlo tak bolo priveľmi namáhané. K najväčšiemu opotrebovaniu však podľa Zahradníka dochádzalo vtedy, keď v špičke museli zachádzať z Dlhých dielov až pod Nový most.

SkryťVypnúť reklamu

Dnes je situácia iná. Trať už je zokruhovaná, čiže tento takzvaný duobus nemusí pri každom zjazde z Dlhých dielov štartovať dieselový motor.

Pre nevyhovujúce duobusy musel dopravný podnik koncom roka zrušiť linku 133. Obnovil ju 9. februára, ale s tým rozdielom, že na ňu namiesto týchto duobusov nasadil autobusy.

„Myslím, že urobiť trolejovú trať na Dlhých dieloch a kúpiť tieto vozidlá bolo správne rozhodnutie,“ zhodnotil Zahradník. „Ale nesprávne sa využívali a naozaj trpeli.“ Dopravný podnik tak začal po viac ako dvoch rokoch duobusy šetriť, zmenou na linke 133 a ešte predtým zokruhovaním trate.

Nové trate

Trolejbusy sú vhodné do kopcovitých terénov. Trati na Dlhých dieloch však stále chýba prepojenie s ostatnými.

Napojenie je vraj už naplánované. „V tomto momente je to reálne v trati na Patrónku,“ dodáva Zahradník, ktorý presné trasy zatiaľ uvádzať nechcel. „Lebo napríklad na Starých gruntoch, kde je mohutná výstavba, tam celkom logicky, bude nápor na dopravu,“ dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravný podnik má len šesť takzvaných duobusov. Dnes sa využívajú na linke číslo 33. V špičke potrebujú päť až šesť týchto vozidiel.

Kupovanie ďalších takýto vozidiel Zahradník nepoprel. „Bolo by dobré, keby sme ich mali viac, šesť potrebujeme na premávku, objektívne nemáme kedy robiť plánované údržby.“

Čo je dôležité

  • Takzvané duobusy sú v podstate trolejbusy s dieselovým pohonom. Jazdia už len v Karlovej Vsi.

  • Trolejová trať na Dlhých dieloch je izolovaná a nie je prepojená s ostatnou časťou mesta.

  • Uvažuje sa o prepojení trate na Dlhých dieloch s Patrónkou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 813
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 487
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 518
  4. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 445
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 414
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 403
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 268
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 006
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 27 184
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 155
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 250
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 254
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 808
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 265
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 980
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 5 857
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu