RUŽINOV. Rad áut, ktoré chcú odbočiť z Gagarinovej na Tomášikovu, sa v rannej špičke môže tiahnuť až po predchádzajúcu križovatku s Hraničnou. Predtým tak dlho nečakali.
Situácia sa podľa niektorých vodičov mala zmeniť pred koncom minulého roka, na vine vraj môžu byť redšie intervaly alebo kratšia zelená.
„Pravidelne tadiaľ vozím syna do školy. Pred pár mesiacmi som sa tam nezdržal, teraz v bežný deň mi prejazd trvá aj desať minút,“ hovorí jeden z nich.
Chaos vzniká, keď sa nervózni vodiči snažia prejsť v čo najväčšom počte a ostanú s autom uprostred križovatky. „Včera ráno som videl niekoľko kolízií s autami, ktoré išli v protismere,“ tvrdí vodič. Z opačného smeru idú autá z Dolných honov a pribratislavských obcí ako Rovinka, bývajú tam tiež kolóny.
Mesto: Budeme to sledovať
Hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová povedala, že frekvencia zelenej na križovatke Tomášikova – Gagarinova sa nemenila. „Je možné, že tam pribudlo viac áut,“ povedala. Dodala, že polícia má nad križovatkami kamerový dohľad. „Majú možnosť zasiahnuť a križovatku uvoľniť.“
Šéf Krajského dopravného inšpektorátu Bratislava Ivan Lechner povedal, že ak vznikne zápcha, môžu podržať zelenú, okamžite zmeniť systém preferenciou jedného smeru. Taký zásah však potom ovplyvní premávku aj na ďalších križovatkách. Na krízové miesta môžu policajti okamžite vyslať hliadky.
Magistrát požiadal policajný dispečing, aby premávku na tomto mieste sledovali. Vodiči upozorňujú, že po zmene cestného zákona by sa mala upraviť aj zelená vlna.
Kolízie a zdržania
Chudinová povedala, že frekvencia zelenej na semaforoch je prispôsobená aj na päťdesiatku. Na Patrónke v smere do mesta však auto, ktoré dodržuje predpísanú rýchlosť, zastane takmer na každých svetlách.
Podobne je to na ceste z centra do Rače. Od Račianskeho mýta po križovatku s Jarošovou pri zváračskom ústave sa zelená pri 50-kilometrovej rýchlosti nedá stihnúť. Odtiaľ sa autá nedostanú ďalej ako po ďalšie semafory.
„Muselo to tak byť aj predtým,“ povedala Chudinová. Väčšinou podľa nej zelená vlna funguje. „Závisí aj od toho, či je vodič prvý, alebo posledný v rade pred križovatkou.“