SME

Auto je vrak, len ak nemá značku

Vodič, ktorý nepojazdné auto odovzdá na spracovanie, dostane príspevok od štátu. Ak vrak nechá na parkovisku, môže oň prísť a zaplatí aj náklady.

O poznávaciu značku by mohli prísť nepojazdné autá, ktoré nemajú technickú a emisnú kontrolu.O poznávaciu značku by mohli prísť nepojazdné autá, ktoré nemajú technickú a emisnú kontrolu. (Zdroj: SME - MILAN DAVID)

BRATISLAVA. Niektoré parkovacie miesta dlhodobo blokujú nepojazdné autá s mäkkými kolesami a prehnitými karosériami. Miestna samospráva môže dať vrak odtiahnuť, ak sa neprihlási jeho majiteľ. Týka sa to len áut, ktoré prišli o poznávacie značky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Karlovoveskí poslanci upozorňovali na rozbité autá, ktoré zaberajú miesta na Dlhých dieloch. Miestny úrad nemôže zavolať odťahovku skôr, ako sa pokúsi zistiť majiteľa. Ten má 30 dní na to, aby si na aute všimol písomnú výzvu a odstránil ho. Inak vrak preberie firma, ktorá staré autá spracúva.

SkryťVypnúť reklamu

Stále ostáva dosť zjavne nepojazdných áut, ktoré majú značky. Z niektorých mestských častí by však aj tie mohli postupne miznúť. Mestská polícia v Ružinove bude kontrolovať, či majú emisnú a technickú kontrolu.

Na poslednom zastupiteľstve sa hovorilo o tom, že autá neschopné prevádzky nahlásia obvodnému úradu. Majiteľ, ktorý sa na jeho výzvu neprihlási, o auto príde. Úrad mu môže odobrať poznávacie značky. Stane sa z neho vrak.

Petržalský hovorca Ľubomír Andrassy povedal, že takýto postup už v Petržalke funguje. V prípade, že vrak musí dať zlikvidovať mestská časť, zisťujú majiteľa podľa čísla motora a karosérie. „Náklady na odtiahnutie potom vymáhame späť."

Poškodené autá vlani na petržalský úrad nahlásilo takmer tristo ľudí. Zo skontrolovaných áut nemalo poznávacie značky 193. Samospráva dala odtiahnuť 53 áut, ktorých majitelia nereagovali na výzvu.

SkryťVypnúť reklamu

Petržalka spolupracuje s autorizovanou spoločnosťou na spracovanie vrakov na Kopčianskej. Vodič, ktorý jej vrak odovzdá, získa potvrdenie o odovzdaní vozidla a príspevok 33,19 eura. S potvrdením vybaví odhlásenie z celoštátnej evidencie. Potrebuje na to aj technický preukaz.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 65 473
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 174
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 773
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 705
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 172
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 009
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 161
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 80 769
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 195
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 509
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 824
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 255
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 889
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 268
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 751
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu