SME

Zóny na bratislavskej stanici cestujúcim nič nehovoria

Na Hlavnej stanici stojí najviac ľudí pred pokladňami na základné vybavenie, na vlak potom bežia aj bez lístka. Farebne a funkčne odlíšené pokladnice mali zjednodušiť a sprehľadniť kupovanie cestovných lístkov. Cestujúci sú z nich zmätení.

Farebné zóny na stanici mali zjednodušiť kupovanie lístkov. Ľudia ich však často kupujú tak, ako boli zvyknutí.Farebné zóny na stanici mali zjednodušiť kupovanie lístkov. Ľudia ich však často kupujú tak, ako boli zvyknutí. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

STARÉ MESTO. Hlavná stanica je rozdelená na farebné zóny už tretí mesiac. Nová zonácia mala sprehľadniť a zjednodušiť vybavovanie cestujúcich. Rady sú približne rovnako dlhé, no železničná spoločnosť tvrdí, že projekt priniesol zlepšenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Deväť pokladníc svetlomodrej zóny slúži na základné vybavenie cestujúcich. Tri pokladnice v druhej časti budovy označené tmavomodrou sú vyhradené pre cestujúcich s komplexnými požiadavkami. Jedna svetlooranžová pokladnica je prispôsobená na rýchle vybavenie a jedna sivomodrá na doplnkové.

SkryťVypnúť reklamu

V tmavooranžovej zóne vybavia nadštandardné požiadavky, biela slúži ako informácie. Farby sú však zavádzajúce. Pod svetlooranžovou si treba predstaviť obyčajnú žltú.

Rozhodnúť sa má cestujúci

Cestujúci sa má sám rozhodnúť, kde bude preňho najvhodnejšie kúpiť si lístok. „V zónach sa vôbec nevyznám, preto kupujem lístky tam, kde predtým," hovorí pravidelná cestujúca Iveta. „Myslím, že to tak riešia aj ostatní, lebo rady sú rovnako dlhé, ako bývali."

Čo všetko patrí do základného vybavenia a kedy stačí ísť k rýchlej pokladnici, nie je z popisov jasné. Ľudia si zvykli kupovať lístky v prvej časti budovy, kde sú teraz pokladnice na základné vybavenie. Robia to tak aj naďalej. Pracovníčky cestujúcich neupozorňujú, že by mohli využiť rýchle vybavenie.

SkryťVypnúť reklamu

V piatok poobede pri pokladnici rýchleho vybavenia nečakal nik. Nebola tam ani pracovníčka. Prišla, až keď sa objavil zákazník. Zato pred pokladnicami základného vybavenia sa kľukatili dlhé rady.

Na zóny upozorňuje cestujúcich informačná tabuľa a plánik zón. Pre cudzincov sú v angličtine a nemčine.
Železničná spoločnosť Slovensko hodnotí zmenu kladne. „Cestujúci potrebujú viac času na to, aby si osvojili výhody tejto zmeny a aby ich efektívne využívali," povedal hovorca spoločnosti Miloš Čikovský.

„Z nášho pohľadu sa toto rozlíšenie stretlo s pozitívnym ohlasom. A to nielen u slovenských, ale aj u zahraničných cestujúcich." Sú vraj lepšie informovaní, zorientovaní a rýchlejšie vybavení.

Beznádejné čakanie

Pri svetlomodrej zóne čakalo v utorok poobede najviac ľudí. Fungovali tri pokladnice, napriek tomu, že mali nával pracujúcich, ktorí smerovali von z Bratislavy. Čakalo sa asi 15 minút.

SkryťVypnúť reklamu

Nervózna pani prebiehala od jedného radu k druhému. Jedna cestujúca stála pri pokladnici základného vybavenia asi päť minút, platila takmer 40 eur. Po ohlásení spoja smerom na Nové Zámky to niekoľko ľudí vzdalo, rozbehli sa k vlaku bez lístka. Pri kúpe lístka vo vlaku sa platí navyše 40 percent z ceny.

Pri svetlooranžovej zóne na rýchle vybavenie, ktorá je v druhej časti budovy, stálo len zopár ľudí, zato oproti v tmavomodrej zóne pre komplexné vybavenie, boli dlhé rady.

Projekt rozdelenia stanice na farebné zóny v Bratislave je pilotný. Ak sa osvedčí, má sa jednotne rozšíriť do všetkých uzlových železničných staníc na Slovensku.

„Plánujeme v budúcnosti naďalej rozširovať podobné projekty, a to nielen v rámci farebnej zonácie železničných staníc, ale aj ostatných služieb, ktoré prispejú k maximálnej spokojnosti všetkých, ktorí cestujú vlakom," povedal Čikovský.

Cestujúci potrebujú viac času na to, aby si osvojili výhody tejto zmeny a aby ich efektívne využívali.

Miloš Čikovský, hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 701
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 926
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 253
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 427
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 3 182
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 141
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 918
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 499
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 868
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 522
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 951
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 777
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 451
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 967
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 258
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu