BRATISLAVA.
Návštevníkom prezentuje Bratislava najmä kultúrne a športové podujatia, ale aj množstvo sezónnych akcií. "Prezentácia bude zameraná najmä na predaj hlavného mesta ako turistickej destinácie v letných mesiacoch a na niektoré významné kultúrno-spoločenské podujatia na jeseň a v zime," informovala agentúru SITA hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová.
Bratislava má na cestovateľskom veľtrhu po prvýkrát vlastný stánok, v minulosti bola súčasťou expozície Slovenskej agentúry pre cestovný ruch. Dôvodom zriadenia samostatnej expozície je nárast počtu českých turistov v Bratislave. Tí obsadili prvú priečku v návštevnosti Bratislavy, v počte prenocovaní sú návštevníci z Čiech na druhom mieste. Do Bratislavy prichádza zo susedných Čiech okolo 70-tisíc návštevníkov, ktorí tu strávia okolo 120-tisíc nocí. Predstavuje to 8 - 9 percentný podiel na trhu cestovného ruchu Bratislavy.
Na výstavisku Incheba Expo Praha sa prezentuje 870 vystavovateľov z približne 50 krajín sveta. Okrem krajín strednej Európy sú to takmer všetky krajiny z okolia Stredozemného mora, ale aj Dubaj, Thajsko, India Taiwan, Sýria, Tanzánia, Bangladéš, Pakistan či Nepál.