Nechcela by som byť mestská kontrolórka a oznamovať svojmu zamestnávateľovi na ďalších zamestnancov, že niekoho zaradili do vyššej platovej triedy, ako si zaslúžil, že ceny na faktúrach boli v rozpore so zmluvami alebo dokonca, že niektorí zamestnanci nevydokladovali bezúhonnosť.
Ale už vôbec by som ako mestská kontrolórka nechcela svojmu zamestnávateľovi, teda magistrátu, vystaviť správu o tom, ako šafáril s vybavovaním sťažností a petícií občanov. Bála by som sa, že ako posla zlých správ ma čaká niečo zlé. Veď aj keď je správa pravdivá, pravda na papieri hneď vyzerá voľajako inak! Brutálne. Občania sa totiž dozvedia, že sťažnosti na magistráte nepostúpili kompetentným, že neboli vedené v súlade so zákonom a vo väčšine prípadov ani vybavené v lehote. Ak vôbec vybavené boli, čo napríklad za rok 2007 nebola vyše polovica. Na písomnú odpoveď nech občan ani nepomyslí!
Lepšie za ten istý rok dopadli petície. Lepšie preto, lebo kontrolórka nedostala ani ich zoznam, a tak ani nemohla vyhodnotiť pomer vybavených a nevybavených či iné nepodstatné detaily.
Na magistráte to chcú napraviť. Zodpovedného nezodpovedného pracovníka potrestajú, do evidencie sťažností prijali ďalšieho a všetky ich rýchlo vybavia.
Aký dobrý koniec! - zvolala by som na mieste mestskej kontrolórky. A na mieste radných dúfala, že to občanovi nasadí ružové okuliare.