SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Začalo sa odťahovať po novom

V Starom Meste sa odťahujú autá, ktoré zaberajú chodníky v rozpore so zákonom. Z niektorých vodičov sa zo dňa na deň stali porušovatelia zákona, inde sa stojí v rozpore so značením už roky.

Na Zochovej bol vždy problém s parkovaním, samospráva sem dala značku, že jeden chodník môžu zaberať autá. Na druhej strane by však po novom nemali parkovať vôbec, napriek tomu stoja niektoré z nich pravidelne kolesami na obrubníku.Na Zochovej bol vždy problém s parkovaním, samospráva sem dala značku, že jeden chodník môžu zaberať autá. Na druhej strane by však po novom nemali parkovať vôbec, napriek tomu stoja niektoré z nich pravidelne kolesami na obrubníku. (Zdroj: OLIVER FILAN)


STARÉ MESTO. Kto si myslel, že nový cestný zákon sú len silné reči politikov, sa mýlil. V Starom Meste, kde je s parkovaním najviac ťažkostí, sa od začiatku týždňa odťahujú aj autá z chodníkov. Situácia je tu neúnosná už dlhšie, parkuje sa vlastne všade, kde sa dá, niekedy aj na zeleni či v strede Hodžovho námestia.

„Máme viac podnetov, odkedy je zákon v platnosti," hovorí veliteľ mestskej polície v Starom Meste Jozef Hitka.

Ako hovorí, odťahuje sa tam, kde bol problém vždy - teda na Kozej, Zochovej, Palisádach, Mickiewiczovej a Medenej. Tu stoja autá na chodníkoch, hoci nemôžu, nie sú tu ani vyznačené parkovacie miesta, ani značka, ktorá by parkovanie na chodníku povoľovala. Mestská polícia tvrdí, že zbytočne nechce robiť vojnu.

„Problematické je celé okolie Palisád, Beskydská a okolie, nedodržiava sa tam 1,5-metrová vzdialenosť. V utorok sme nariadili odtiah〜nutie celkovo 52 vozidiel. Ale ten rádius je široký, bola tam aj Lovinského, Veterná," hovorí veliteľ s tým, že teraz sa zasahuje hlavne na podnet, ale ani na to kapacitne nestačia. „V utorok ráno sme mali napríklad 10 podnetov ešte predtým, ako sme ráno začali."

Zákon je síce podľa Hitku nekompromisný, ale polícia nevyhľadáva porušovanie zákona, snaží sa pristupovať k prípadom citlivo.

Najproblematickejšie sú podľa neho Zochova, Kozia, tam ale bola situácia kritická vždy. Kozia je v spodnej časti úzka, chodník je tu široký 65 centimetrov.

Na Zochovej je zase jeden chodník legálne vyhradený autám, druhý má patriť chodcom. Aj tam sa však parkuje. Hitka potvrdil, že na oboch uliciach sa už začalo s odťahovaním.

Chodci na ceste

„Raz sa s tým muselo začať," povedala hovorkyňa Starého Mesta Alena Kopřivová. „Autá napríklad na Zochovej nemajú čo stáť na druhom chodníku. Netlačme chodcov na cestu."

Kritická situácia sa dostala až do diskusie poslancov v utorok. „Budeme s tým musieť niečo urobiť," povedal o Palisádach a okolí staromestský poslanec Ivan Bútora (NF). Jeho kolega Sven Šovčík (SDKÚ) na to pozerá opačne.

„Čo máme robiť na Björnsonovej? Zo dňa na deň sa tam z obyvateľov stali porušovatelia zákona! Vždy sa tam parkovalo šikmo. Staré Mesto nás nechalo v štichu!"

Značky a zákon

Úrad hovorí, že riešenie je v rukách poslaneckej dopravnej komisie, tá môže navrhnúť, čo ďalej. Uvažuje sa aj o možnostiach parkovacieho domu, ktorý by slúžil aj rezidentom. Jeden z nápadov je vybudovať ho ako podzemnú garáž na Streleckej, pod Námestím SNP, Námestím slobody či dokonca pod bývalou barokovou záhradou na Hrade.

Kým všetko značenie k parkovaniu bude zodpovedať novému zákonu, môže trvať až tri roky. Dovtedy prebieha prechodné obdobie. Staré Mesto preto odporúča dodržiavať v prvom rade značky, a kde nie sú, vodiči majú pamätať na nariadenie zákona o 1,5-metrovom odstupe od múra domu.

V utorok ráno sme mali desať podnetov na porušovanie zákona ešte predtým, ako sme ráno začali odťahovať.
Jozef Hitka, veliteľ mestskej polície v Starom Meste

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 969
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 161
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 242
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 694
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 864
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 862
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 002
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 793
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 264
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu