SME

Na zelenú sa ide bez motora

Petržalskí poslanci majú dnes rozhodnúť o koncepcii budovania zelených ciest. Sú to trasy pre cyklistov, korčuliarov aj chodcov. Plánuje sa tiež oprava súčasných cyklotrás.

Nedávno obnovili cyklotrasu v Karlovej Vsi. Opraviť terajšie a stavať nové chce aj Petržalka.Nedávno obnovili cyklotrasu v Karlovej Vsi. Opraviť terajšie a stavať nové chce aj Petržalka. (Zdroj: SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ)

PETRŽALKA. V priebehu dvoch rokov by sa v Petržalke mohla začať rozširovať sieť ciest pre cyklistov, korčuliarov a chodcov - zelené cesty. Koncepciu ich budovania a prvé dva projektové zámery majú na dnešnom zastupiteľstve schvaľovať miestni poslanci.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Petržalka má záujem revitalizovať súčasné cyklotrasy a budovať nové. Hovorca mestskej časti Ľubomír Andrassy povedal, že koncepcia ráta aj s prepojením bratislavských rekreačných cyklistických trás na regionálne, medzinárodne siete v Rakúsku, Maďarsku, Českej republike.

SkryťVypnúť reklamu

Dve cesty na začiatok

Poslanci by mali zároveň s koncepciou odsúhlasiť aj prvé dva projektové zámery. Jeden sa týka trasy dlhej 2,5 kilometra na Kopčianskej ulici. „Prispeje k pripojeniu na trasu, ktorá smeruje do Kittsee," povedal Andrassy. Cena sa odhaduje na 423-tisíc eur. Druhý zámer v dĺžke 4,1 kilometra má rozšíriť terajšiu lokálnu sieť o Dolnozemskú cestu. Stáť to môže asi 111,5-tisíca eur. Trasy by mohli vzniknúť v priebehu dvoch rokov.

Andrassy hovorí, že peniaze chce mestská časť získať aj z európskych zdrojov. Budovanie mestských a diaľkových zelených ciest si vyžaduje podľa neho spoluprácu s magistrátom a župou. Teraz môžu cyklisti v meste využívať okolo 65 kilometrov trás medzinárodného štandardu. Znamená to, že sú v katalógu medzinárodných ciest. Patrí sem tiež dunajská cyklistická cesta dlhá 35 kilometrov, ktorá vedie po oboch stranách Dunaja.

SkryťVypnúť reklamu

Mestské cesty majú 25,4 kilometra. Petržalčania najviac navštevujú tie pozdĺž Chorvátskeho ramena a Malého Dunaja. Andrassy hovorí, že okrem oficiálnych trás využívajú aj vnútrosídliskové siete.

„Vo výraznej väčšine prípadov nespĺňajú technické normy na označenie zelená cesta, ale slúžia ako pripájacie cesty na existujúce mestské, regionálne trasy."

Len pre nemotorizovaných

Označenie zelené cesty sa vzťahuje len na trasy, ktoré spĺňajú určité podmienky. Záleží aj na tom, či sú to cesty miestne, mestské, alebo diaľkové. Sú verejne prístupné, ale slúžia len pre nemotorizovaných. Majú pevný povrch, označujú ich tabuľky. V určitých vzdialenostiach tam nesmú chýbať lavičky, odpočívadlá, bezpečné priechody a informačné tabule či mapy.

Koncepcia petržalskej samosprávy uvažuje so štyrmi radiálami od severu na juh - Dolnozemská, Chorvátske rameno, Kopčianska a dunajská cyklistická cesta. Pribudnúť by mali aj tri spojovacie cesty od východu na západ mestskej časti. Sú to Kutlíkova - Bratská, Starohájska - Rusovská a Orechová ulica.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 14 155
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 380
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 381
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 327
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 563
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 802
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 600
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 100
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 595
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 241
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 284
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 676
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 598
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 703
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 139
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 524
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu