SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Stĺpiky v uliciach stále zostávajú

Staré Mesto chcelo, aby stĺpiky zmizli do konca roka, tie však zostávajú. Miestny úrad nevylučuje, že ak to bude trvať dlho, pristúpi k ich demontáži sám. Rokovania brzdí súkromná firma

Miesta, ktoré sú voľné, ale parkovať na nich sa nedá, nie sú v Starom Meste nič nezvyčajné. Samospráva to chce zmeniť. Najprv sa na tom musí dohodnúť s prenajímateľom parkovacích miest spoločnosťou BPS Park.Miesta, ktoré sú voľné, ale parkovať na nich sa nedá, nie sú v Starom Meste nič nezvyčajné. Samospráva to chce zmeniť. Najprv sa na tom musí dohodnúť s prenajímateľom parkovacích miest spoločnosťou BPS Park. (Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

STARÉ MESTO. Napriek tomu, že je koniec januára, počet parkovacích stĺpikov v Starom Meste zostáva nezmenený.

Vlani samospráva oznámila, že chce dosiahnuť, aby do konca roka zmizli z ulíc stĺpiky, ktoré vyhradzujú prenajaté parkovacie miesta. V centre je totiž nedostatok voľných miest a úrad by rád zvýšil ich efektívne využívanie.

Stĺpiky zostávajú

Za to, že stĺpiky tu stále sú, môže podľa samosprávy BPS Park bývalá Bratislavská parkovacia služba. Tá pôvodne vznikla ako spoločnosť s 20-percentnou účasťou samosprávy. V minulom roku firma zvýšila svoje imanie a teraz má Staré Mesto v nej len 1,25-percentný podiel.

„BPS Park koná zdĺhavo. Požiadali sme ju, aby oznámila nájomcom parkovacích miest, aby si stĺpiky odstránili. Teraz žiadame, aby nám dala zoznam nájomcov, chceme ich osloviť sami. BPS Park sa bráni, že to je predmetom jej obchodného tajomstva," povedala hovorkyňa Starého Mesta Alena Kopřivová.

Doteraz stĺpikov zmizlo len zopár, napríklad ich odstránili obyvatelia z okolia Strakovej ulice.

Možno ich demontujú sami

Kopřivová hovorí, že ak bude situácia trvať neúmerne dlho, úrad chce stĺpiky odstraňovať aj na vlastné náklady. „Sme ochotní ísť aj do tohto krízového riešenia. Vlastníci nás môžu žalovať, pretože je to síce prenajaté miesto, ale stĺpik je ich majetok," povedala Kopřivová.

Dokedy Staré Mesto bude čakať, nie je jasné. „Nepadol žiaden termín. Chceme zmenu dosiahnuť v prvom rade trpezlivým rokovaním."

Doteraz úrad a BPS Park rokovali na dvoch stretnutiach. „Vypracovali sme návrh dodatku zmluvy s Bratislavskou parkovacou, chceli by sme jej ho predložiť," povedala hovorkyňa.

Spoločnosť BPS Park na otázku redakcie, či plánuje stĺpiky odstraňovať, nereagovala.

Čo schválili poslanci

Vyhradené miesta majú podľa Starého Mesta zmiznúť, ostať budú môcť len také, ktoré budú časovo obmedzené, napríklad prenajaté firmami na pracovný čas. Po 16.00 tu teda bude môcť parkovať hocikto. Tak by sa mala zvýšiť obrátkovosť.

Súkromné osoby si parkovacie miesta, napríklad pred domom, po novom nebudú môcť kúpiť. To však predpokladá rozšírenie zóny s obmedzením parkovania na celé územie Starého Mesta. Výnimku budú mať len hendikepovaní, ktorí nárok na vyhradené parkovacie miesto nestratia.

Nová a väčšia zóna s dopravným obmedzením na celom území Starého Mesta by mala vzniknúť postupne. Pre obyvateľov by to znamenalo, že by sa za parkovanie platilo všade v prvom obvode.

Občania si na dvoch verejných prerokovaniach vymohli, aby každá staromestská domácnosť mala nárok na jednu celoročnú parkovaciu kartu. Stáť by mala okolo 40 eur (1300 korún).

Keď to bude trvať neúmerne dlho, budeme stĺpiky odstraňovať aj na vlastné náklady. Sme ochotní ísť aj do tohto krízového riešenia.

Alena Kopřivová, hovorkyňa Starého Mesta

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Pomáhajte čítaním
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 28 053
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 206
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 242
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 737
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 864
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 856
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 010
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 796
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 233
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu