SME

Petržalka vníma novelu cestného zákona pozitívne

Bratislavská Petržalka vníma novelu cestného zákona, ktorá začne platiť v nedeľu 1. februára, pozitívne. Týka sa to najmä obmedzenia parkovania áut na chodníkoch či cyklistických trasách.

BRATISLAVA. Novela zákona totiž dáva samosprávam a obciam možnosť regulovať takéto státie dopravným značením. "Odzrkadľuje kompromis, ktorý vo väčšej miere chráni chodcov, invalidných občanov i mamičky s kočíkmi. Na druhej strane umožňuje samospráve čiastočne riešiť kritickú situáciu v statickej doprave využívaním časti chodníka na parkovanie," uviedol pre agentúru SITA tlačový tajomník petržalského miestneho úradu Ľubomír Andrassy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na otázku, či mestská časť plánuje osadzovať dopravné značenie, Andrassy odpovedal, že to považujú za dlhodobý cieľ v rozmedzí dvoch až troch rokov. Vtedy by mala mestská časť pristúpiť k vodorovnému i zvislému dopravnému značeniu, čo si vyžiada nemalé finančné prostriedky z rozpočtu.

SkryťVypnúť reklamu

Mestská časť zároveň spája nové dopravné značenie s Programom statickej dopravy, čiže parkovania. V ňom sa uvažuje napríklad so zjednosmerňovaním ulíc, čím by sa mohlo vytvoriť okolo 3 000 nových miest na parkovanie. "Vodorovné dopravné značenie by malo byť tiež akousi psychologickou bariérou pre vodičov pri dodržiavaní minimálnej zákonnej šírky pre ponechanie priechodného chodníka (1,5 metra - pozn. SITA)," povedal Andrassy. Okrem koncepcie o riešení dopravy a parkovania v Petržalke nie je do budúcnosti vylúčená ani diskusia o vytvorení časových zón.

Mestská časť však bude v spolupráci s mestskou políciou v nasledujúcich dňoch preventívne kontrolovať, či vodiči pri parkovaní nechávajú požadovaný 1,5 metra voľnej plochy na chodníku. "Prísne bude postihovať tých vodičov, ktorí arogantne parkujú na celej šírke chodníka," doplnil Andrassy. Kontrolovať sa bude tiež dodržiavanie obmedzení, ktoré sa týkajú vjazdu nákladných vozidiel do obytnej zóny. Nákladné vozidlá majú zákaz parkovať v takejto zóne. Platí to pre všetky vnútroblokové komunikácie, cesty III. triedy v správe mestskej časti.

Parkovanie

Súvisiace témy: Parkovanie
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 758
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 446
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 391
  4. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 878
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 560
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 339
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 250
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 1 978
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 27 940
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 142
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 485
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 244
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 786
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 060
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 967
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 306
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu