SME

Trať vlaku TEN-T má byť do júna zladená s električkou

Ak má nosný systém MHD využívať železničný tunel pod Dunajom, treba ho prispôsobiť. Do konca júla má štúdiu zladenia oboch tratí vypracovať spoločnosť Dopravoprojekt.

BRATISLAVA. Návrh, ako zladiť trate rýchloelektričky a mestského vlaku so železnicou TEN-T, by mal byť hotový do konca júla. Povedal to splnomocnenec primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor. Štúdiu bude robiť spoločnosť Dopravoprojekt, ktorá zvíťazila vo výberovom konaní.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Električka ako provizórium

Po trase nosného systému MHD, ktorý existuje roky v územnom pláne Bratislavy, má premávať električka z Janíkovho dvora na Šafárikovo námestie. Definitívne riešenie však vedie v tuneli popod Dunaj. Na to ale mesto nemalo peniaze, preto začalo plánovať provizórium - električka nepôjde cez tunel, ale po Starom moste, a v prvej etape len po Bosákovu ulicu. Napojí sa na súčasnú električkovú sieť v meste.

SkryťVypnúť reklamu

V druhej etape má byť trasa predĺžená z Bosákovej po Janíkov dvor. Na tomto úseku by mala fungovať duálna prevádzka - na trati by mali premávať aj električky, aj mestské vlaky.

Kým električka by za Bosákovou v smere do mesta využívala naďalej Starý most, mestský vlak má premávať v železničnom tuneli pod Dunajom. Tunel budú stavať železnice pre trať TEN-T.

Železnica ako metro

Má prepojiť medzinárodné železničné trate a viesť centrom Bratislavy v tuneli. Fungovať bude aj ako krátke metro. V meste bude mať stanice Predmestie, Filiálka a Petržalka a zastávky Nivy (pri autobusovej stanici), Centrum (pri novostavbe Národného divadla) a Slovany.

Aby mohol nosný systém využívať železničný tunel, treba ho prispôsobiť. Pokračovanie trate z Bosákovej na Janíkov dvor, ktoré by malo viesť do tunela, už nemôže riešiť električka, ale systém, ktorý bude z technického hľadiska skĺbiteľný so železnicou.

SkryťVypnúť reklamu

Magistrála pre Európu

  • V Bratislave a vo Viedni sa koná valné zhromaždenie iniciatívy Magistrála pre Európu. Jej úlohou je najmä koordinovať a podporovať spoluprácu medzi mestami, ktoré sú zapojené do projektu stavby železnice TEN-T (Trans European Network for Transport).

  • Cieľom je kontinuálna prestavba magistrály Paríž – Štrasburg – Stuttgart – Viedeň – Bratislava – Budapešť.

  • Súčasťou projektu vo Viedni je napríklad vybudovanie novej veľkej železničnej stanice.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 619
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 348
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 732
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 140
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 586
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 210
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 141
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 1 852
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 146
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 107
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 196
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 218
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 735
  6. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 915
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 790
  8. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 6 531
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
SkryťZatvoriť reklamu