SME

Štúdia pre prepojenie električky a TEN-T 17 bude do konca júla

Technicko-ekonomická štúdia pre nosný dopravný systém v bratislavskej Petržalke a jeho napojenie na železničný koridor TEN-T 17 by mala byť vypracovaná do konca júla.

BRATISLAVA. Na dnešnej tlačovej besede to uviedol splnomocnenec primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor. "Víťazom výberového konania sa stal Dopravoprojekt, ktorý už má skúsenosti s urbanistickou štúdiou," povedal Fabor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Počas nasledujúcich mesiacov by tak mala "nájsť" táto spoločnosť optimálny variant z technického, technologického, ekonomického či legislatívneho pohľadu. Ide napríklad o vyriešenie problému rozchodu koľajníc v Bratislave, teda vlakových a električkových. "Na Bosákovej v Petržalke sa stretnú električky a vlaky, ktoré vyjdú z tunela. Hovoríme teda o dvoch druhoch trakčného napájania," vysvetlil Fabor.

SkryťVypnúť reklamu

Otázkou teda zostáva, ako budú vozidlá premávať od Bosákovej ulice po Janíkov dvor. Jednou z možností, ktorou by sa mala štúdia zaoberať, je napríklad úvaha nad zjednotením koľajového systému v celej Bratislave na železničný, teda 1 435 mm. Vyriešiť by sa mala zároveň aj rôzna výška nástupíšť, konštrukcia jednotlivých vozidiel či počet koľají. Jasné je v súčasnosti len to, že električky do Petržalky budú premávať po zrekonštruovanom Starom moste a nie cez tunel popod Dunaj. "A vlaky z Paríža nebudú premávať po Vajanského nábreží," doplnil Fabor.

V Bratislave a vo Viedni sa dnes a vo štvrtok koná valné zhromaždenie iniciatívy Magistrála pre Európu. Jej úlohou je najmä koordinovať a podporovať spoluprácu medzi mestami, ktoré sú zapojené do projektu TEN-T 17. Cieľom je teda kontinuálna prestavba magistrály západ-východ, teda od Paríža do Bratislavy, respektíve až do Budapešti. Vytvoriť by sa tak mala vysokovýkonná trasa pre osobnú a nákladnú dopravu, atraktívna ponuka prepravy ako aj optimálne spojenie s miestnou a regionálnou verejnou dopravou pozdĺž celej osi. Súčasťou projektu vo Viedni je napríklad vybudovanie novej veľkej železničnej stanice.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 468
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 5 179
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 016
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 764
  5. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 345
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 803
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 593
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 221
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 689
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 771
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 794
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 9 811
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 6 662
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 273
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 910
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 370
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu