SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Štúdia pre prepojenie električky a TEN-T 17 bude do konca júla

Technicko-ekonomická štúdia pre nosný dopravný systém v bratislavskej Petržalke a jeho napojenie na železničný koridor TEN-T 17 by mala byť vypracovaná do konca júla.

BRATISLAVA. Na dnešnej tlačovej besede to uviedol splnomocnenec primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor. "Víťazom výberového konania sa stal Dopravoprojekt, ktorý už má skúsenosti s urbanistickou štúdiou," povedal Fabor.

Počas nasledujúcich mesiacov by tak mala "nájsť" táto spoločnosť optimálny variant z technického, technologického, ekonomického či legislatívneho pohľadu. Ide napríklad o vyriešenie problému rozchodu koľajníc v Bratislave, teda vlakových a električkových. "Na Bosákovej v Petržalke sa stretnú električky a vlaky, ktoré vyjdú z tunela. Hovoríme teda o dvoch druhoch trakčného napájania," vysvetlil Fabor.

Skryť Vypnúť reklamu

Otázkou teda zostáva, ako budú vozidlá premávať od Bosákovej ulice po Janíkov dvor. Jednou z možností, ktorou by sa mala štúdia zaoberať, je napríklad úvaha nad zjednotením koľajového systému v celej Bratislave na železničný, teda 1 435 mm. Vyriešiť by sa mala zároveň aj rôzna výška nástupíšť, konštrukcia jednotlivých vozidiel či počet koľají. Jasné je v súčasnosti len to, že električky do Petržalky budú premávať po zrekonštruovanom Starom moste a nie cez tunel popod Dunaj. "A vlaky z Paríža nebudú premávať po Vajanského nábreží," doplnil Fabor.

V Bratislave a vo Viedni sa dnes a vo štvrtok koná valné zhromaždenie iniciatívy Magistrála pre Európu. Jej úlohou je najmä koordinovať a podporovať spoluprácu medzi mestami, ktoré sú zapojené do projektu TEN-T 17. Cieľom je teda kontinuálna prestavba magistrály západ-východ, teda od Paríža do Bratislavy, respektíve až do Budapešti. Vytvoriť by sa tak mala vysokovýkonná trasa pre osobnú a nákladnú dopravu, atraktívna ponuka prepravy ako aj optimálne spojenie s miestnou a regionálnou verejnou dopravou pozdĺž celej osi. Súčasťou projektu vo Viedni je napríklad vybudovanie novej veľkej železničnej stanice.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 817
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 35 525
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 792
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 487
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 993
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 365
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 002
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 656
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 571
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 6 554
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu