SME

Štúdia pre prepojenie električky a TEN-T 17 bude do konca júla

Technicko-ekonomická štúdia pre nosný dopravný systém v bratislavskej Petržalke a jeho napojenie na železničný koridor TEN-T 17 by mala byť vypracovaná do konca júla.

BRATISLAVA. Na dnešnej tlačovej besede to uviedol splnomocnenec primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor. "Víťazom výberového konania sa stal Dopravoprojekt, ktorý už má skúsenosti s urbanistickou štúdiou," povedal Fabor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Počas nasledujúcich mesiacov by tak mala "nájsť" táto spoločnosť optimálny variant z technického, technologického, ekonomického či legislatívneho pohľadu. Ide napríklad o vyriešenie problému rozchodu koľajníc v Bratislave, teda vlakových a električkových. "Na Bosákovej v Petržalke sa stretnú električky a vlaky, ktoré vyjdú z tunela. Hovoríme teda o dvoch druhoch trakčného napájania," vysvetlil Fabor.

SkryťVypnúť reklamu

Otázkou teda zostáva, ako budú vozidlá premávať od Bosákovej ulice po Janíkov dvor. Jednou z možností, ktorou by sa mala štúdia zaoberať, je napríklad úvaha nad zjednotením koľajového systému v celej Bratislave na železničný, teda 1 435 mm. Vyriešiť by sa mala zároveň aj rôzna výška nástupíšť, konštrukcia jednotlivých vozidiel či počet koľají. Jasné je v súčasnosti len to, že električky do Petržalky budú premávať po zrekonštruovanom Starom moste a nie cez tunel popod Dunaj. "A vlaky z Paríža nebudú premávať po Vajanského nábreží," doplnil Fabor.

V Bratislave a vo Viedni sa dnes a vo štvrtok koná valné zhromaždenie iniciatívy Magistrála pre Európu. Jej úlohou je najmä koordinovať a podporovať spoluprácu medzi mestami, ktoré sú zapojené do projektu TEN-T 17. Cieľom je teda kontinuálna prestavba magistrály západ-východ, teda od Paríža do Bratislavy, respektíve až do Budapešti. Vytvoriť by sa tak mala vysokovýkonná trasa pre osobnú a nákladnú dopravu, atraktívna ponuka prepravy ako aj optimálne spojenie s miestnou a regionálnou verejnou dopravou pozdĺž celej osi. Súčasťou projektu vo Viedni je napríklad vybudovanie novej veľkej železničnej stanice.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  2. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 492
  2. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 4 946
  3. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 053
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 3 562
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 087
  6. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 2 366
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 326
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 092
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 417
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 774
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 629
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 733
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 403
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 081
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 7 785
  8. Rastislav Puchala: Veľký deň slovenskej diplomacie 6 810
  1. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  2. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  3. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  4. Tupou Ceruzou: Iný
  5. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  6. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
  7. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
  8. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
SkryťZatvoriť reklamu