SME

Kryty sňali len z dvoch fontán

Dva z polykarbonátových stanov, v ktorých boli zazimované fontány, patrili Pamingu, ďalšie vlastní súkromná firma.

Pre kritiku a mediálny tlak, ale tiež pre nedodržanie zmluvných podmienok partnera odstránili z fontány na Hlavnom námestí zazimovací kryt s reklamou.Pre kritiku a mediálny tlak, ale tiež pre nedodržanie zmluvných podmienok partnera odstránili z fontány na Hlavnom námestí zazimovací kryt s reklamou. (Zdroj: SME - OLIVER FILAN)

STARÉ MESTO. Kryty, ktoré mali chrániť pred mrazmi Rolandovu a Ganymedovu fontánu, dal Paming, mestská organizácia na obnovu pamiatok, odstrániť. „Odstránili sme ich, pretože zmluvný partner nedodržal podmienky, ale najmä pre kritiku a mediálny tlak," povedal Jozef Hrabina, riaditeľ Pamingu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V novembri, tesne pred začatím vianočných trhov Rolandovu fontánu na Hlavnom námestí zakryli reklamy. Umiestnili ich na polykarbonátový stan, pod ktorým bola fontána zazimovaná. Stalo sa to dva týždne po tom, ako Paming avizoval, že zakrytie fontán bude priesvitné, aby ich bolo aj napriek krytom vidieť.

SkryťVypnúť reklamu

Reklamy na šesť fontán

Namiesto toho však kryt Rolandovej fontány na Hlavnom námestí prekryli reklamy a riaditeľ Hrabina povedal, že tak to bude aj v prípade ďalších piatich fontán.

Na to reagovali kritikou viacerí Bratislavčania, riaditeľ Mestského ústavu ochrany pamiatok Ivo Štassel sa pre SME vyjadril, že je to nevkusné.

Okrem Ganymedovej a Rolandovej fontány mali byť v polykarbonátových stanoch zazimované a na reklamy použité aj ďalšie štyri fontány - fontána s levom pred Starou tržnicou, Kačacia fontána, Dievča so srnkou na Hviezdoslavovom námestí a Žena s džbánom na Františkánskom. Kryty sú na dvoch z nich, ale zatiaľ bez reklám.

Šetrenie sa mení na straty

Rozdiel je v tom, že tie dva, ktoré odstránili, patrili Pamingu, za každý z nich zaplatil milión korún a na reklamy ich len prenajal, kým ďalšie patria súkromnej firme. Na otázku akej, riaditeľ Pamingu neodpovedal. Ďalšie konkrétne otázky ohľadne zmlúv by podľa neho mohli porušiť obchodné tajomstvo.

SkryťVypnúť reklamu

„Dali sme odstrániť tie naše, ostatné sú také zazmluvnené, že im nemôžeme dať jednoducho výpoveď, budeme o tom rokovať. A pravdepodobne to bude pre nás znamenať straty," povedal Hrabina. To, že historické fontány zakryli reklamami, zdôvodnil v novembri slovami: „Je to o peniazoch. Kryty niečo stáli a chceme týmto spôsobom šetriť peniaze."

Odstránili sme naše kryty. Ostatné sú také zazmluvnené, že im nemôžeme dať rovno výpoveď.


Jozef Hrabina, riaditeľ Pamingu

fontana2.jpg

fontana3.jpg

Hore zazimovaná fontána bez reklamy a dole s reklamou.

FOTO SME - PAVOL FUNTÁL A OLIVER FILAN

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 402
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 966
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 541
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 706
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 622
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 129
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 571
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 3 302
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 658
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 347
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 167
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 137
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 11 177
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 322
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 906
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 823
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
SkryťZatvoriť reklamu