SME

Petržalská stanica nemá dobré spojenie

Cudzinci, ktorí vystúpia z vlaku na medzinárodnej železničnej stanici v Petržalke, sú zväčša zarazení. Ocitnú sa v priestore, kde nie je nič okrem bufetu, zastávky a novostavby Vienna gate.

Problémy na petržalskej stanici by mala riešiť mestská časť, Dopravný podnik i mestskí policajti.Problémy na petržalskej stanici by mala riešiť mestská časť, Dopravný podnik i mestskí policajti. (Zdroj: SME – PETER ŽÁKOVIČ)

PETRŽALKA. Okolie železničnej stanice Petržalka je nevľúdne, tvorí ho prázdne priestranstvo, zatiaľ pustá novostavba Vienna gate a pivný bufet. Zastávka MHD nemá prístrešok, stoja tam len dva autobusy – číslo 80, ktorý ide na Kollárovo námestie, a 99 pre Petržalčanov. Hoci má večer chodiť v 15­-minú­tovom intervale, spoj často vynecháva a nie je zladený s príchodom vlakov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Prosím vás, tá 99-tka chodí aj cez víkend?“ pýtal sa na zastávke mladý muž, po tom, čo márne hľadal grafikon linky. Zostali po ňom len stopy lepidla na stĺpe.

SkryťVypnúť reklamu

Linka vraj stačí, za ostatné môžu vandali

Pustý interiér stanice a tmavé okolie s pivným bufetom priťahuje agresívnych ľudí. Na zastávke aj v autobusoch sa odohralo už pár incidentov.

„Kapacita a interval linky 99 zatiaľ postačuje, lebo okrem tejto linky je možné do iných častí Petržalky cestovať linkou 91 a 93 z Panónskej ulice,“ povedal hovorca Dopravného podniku Peter Kavecký.

Grafikon podľa neho na zastávke chýba, lebo ho stŕhajú vandali. „To, že tu chýba prístrešok, je zložitejší problém a je to aj vecou mestskej časti Petržalka, nielen dopravného podniku.“

Ľubomír Andrassy, hovorca Petržalky argumentoval, že mestské časti prístrešky MHD nezabezpečujú. „Apelovali sme na dopravný podnik, aj vzhľadom na to, že prístrešok by nemal slúžiť len pre obyvateľov mestskej časti, ale aj pre turistov, ktorí prichádzajú zo železničnej stanice.“

SkryťVypnúť reklamu

Na očiach

Kavecký povedal, že problém je aj v tom, že ide o lokalitu, ktorá nie je ľuďom na očiach, a je pravdepodobné, že by prístrešok niekto rýchlo zničil.

Na otázku, či práve takúto lokalitu netreba zabezpečiť, odpovedal, že to je už vecou mestskej polície.

„Ak by k nejakým incidentom prišlo priamo v autobuse, vodiči majú tlačidlo, ktorým môžu privolať motorizovanú jednotku. Tá v prípade signálu hneď vyráža na miesto, platí ju dopravný podnik a zabezpečuje súkromná bezpečnostná služba,“ povedal Kavecký.

Dodal, že tento spôsob funguje od októbra vo všetkých vozidlách MHD a mesačne mala hliadka priemerne asi 90 výjazdov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 349
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 109
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 683
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 865
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 155
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 931
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 149
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 92 733
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 051
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 231
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 208
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu