SME

Výsledok tendra na 240 autobusov pre Bratislavu nie je zatiaľ známy

Výberová komisia sa stále rozhoduje medzi Mercedesom a autobusmi značky Iveco.

BRATISLAVA. Výsledok medzinárodného tendra na nákup 240 kĺbových autobusov za približne 2,6 mld. korún (viac ako 86 mil. €) ešte nie je známy. "Je to veľký, komplikovaný tender,“ povedal pre agentúru SITA predseda predsedníctva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Branislav Zahradník. Či budú oficiálne výsledky známe do konca roka, je zatiaľ otázne. Podľa Zahradníka sa totiž môžu objaviť námietky účastníkov tendra, do hry by mohol vstúpiť aj Úrad pre verejné obstarávanie. Dopravný podnik sa preto k termínu možného ukončenia tendra vyjadruje veľmi opatrne. Isté je len to, že predstavou vedenia dopravného podniku je, aby sa prvých 100 autobusov objavilo v uliciach hlavného mesta v nasledujúcom roku. Ďalších 100 autobusov by malo byť nasadených do premávky v roku 2010, zvyšných 40 autobusov by mal dostať podnik v roku 2011. Nové autobusy by mali nahradiť staršie kĺbové vozidlá po technickej životnosti. Dopravný podnik totiž nemá v segmente kĺbových autobusov vozidlá mladšie ako desať rokov, v tejto súvislosti sa často hovorí o prestarnutom vozovom parku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dopravný podnik však obstarával v tomto roku aj kratšie autobusy. Ukončil výberové konanie na dlhodobý prenájom 20 autobusov s dĺžkou 12 metrov s pohonom na stlačený zemný plyn. Víťazom tendra sa stala česká firma TEDOM. Prvé vozidlá by sa mali objaviť v Bratislave najneskôr v apríli 2009 a nahradiť by mali staré TAMBUS-y a Karosy B732. Dopravný podnik uzatvoril v roku 2008 aj tender na nákup 10,5-metrových vozidiel. Víťazom súťaže na 60 vozidiel za 300 mil. korún (9,96 mil. €) je značka SOR. Prvé autobusy by už mali byť v premávke, zvyšné dostane dopravný podnik podľa rámcovej zmluvy v nasledujúcich dvoch rokoch.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 773
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 657
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 414
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 299
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 145
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 809
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 492
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 409
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 913
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 217
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 935
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 506
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 591
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 532
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 320
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu