SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Električky zo Starého Mesta nebudú premávať v tuneli do Petržalky

Bratislava 20. decembra (TASR) - Pod pojmom nosný dopravný systém v Bratislave sú dva odlišné projekty, ktoré sa zároveň dopĺňajú. Jedným je pokračovanie ...

Bratislava 20. decembra (TASR) - Pod pojmom nosný dopravný systém v Bratislave sú dva odlišné projekty, ktoré sa zároveň dopĺňajú. Jedným je pokračovanie električky zo Šafárikovho námestia do Janíkovho dvora, druhým prepojenie železničných koridorov TEN T-17 s tým, že na železničnej trati Bratislava-Predmestie až Bratislava-Petržalka bude pod riekou Dunaj odbočka do Petržalky.

Splnomocnenec bratislavského primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor pre TASR uviedol, že táto "odbočka pôjde do Petržalky a v podstate sa zaústi na Bosákovu ulicu a ďalej to pôjde ako združená investícia so Železnicami SR (ŽSR)". Zdôraznil, že električky zo Šafárikovho námestia v Starom Meste po Janíkov dvor v Petržalke nie sú konštrukčne riešené tak, aby mohli jazdiť v tuneli. Do Petržalky majú premávať železničné elektrické súpravy s dvoma až troma vozňami, ktoré sa budú spájať a rozpájať v dopravnej špičke.

Skryť Vypnúť reklamu

Tento týždeň schválili mestskí poslanci zmeny a doplnky územného plánu, čím otvorili možnosti pre plánovanie prepojenia železničných koridorov TEN T-17 v hlavnom meste. Ďalej odsúhlasili Návrh zmluvy o uzavretí budúcich zmlúv pri spolupráci na zabezpečení združenej investície medzi mestom Bratislava, Železnicami SR a Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR.

V zmluve je vyšpecifikované ako výstavba TEN T-17 zasiahne mesto a určili sa pravidlá združenej investície Bosákova ulica - Janíkov dvor, povedal Fabor s tým, že táto zmluva je konkrétnym naplnením memoranda medzi mestom, rezortom dopravy a ŽSR. "Minimálne je vyšpecifikovaná suma 1,35 miliardy Sk (44,81 milióna eur), ktorá bude uhradená z európskych fondov. Jej prijímateľom sú Železnice Slovenskej republiky," ozrejmil. Tieto peniaze sú určené na zaplatenie oprávnených nákladov napríklad na koľajovú trať či trakčné vedenie, ale nie na koľaj s rozchodom 1000 milimetrov, parkoviská, staničné budovy a zastávky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 846
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 38 019
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 367
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 311
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 867
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 808
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 280
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 192
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 056
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 927
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu