SME

Električky zo Starého Mesta nebudú premávať v tuneli do Petržalky

Bratislava 20. decembra (TASR) - Pod pojmom nosný dopravný systém v Bratislave sú dva odlišné projekty, ktoré sa zároveň dopĺňajú. Jedným je pokračovanie ...

Bratislava 20. decembra (TASR) - Pod pojmom nosný dopravný systém v Bratislave sú dva odlišné projekty, ktoré sa zároveň dopĺňajú. Jedným je pokračovanie električky zo Šafárikovho námestia do Janíkovho dvora, druhým prepojenie železničných koridorov TEN T-17 s tým, že na železničnej trati Bratislava-Predmestie až Bratislava-Petržalka bude pod riekou Dunaj odbočka do Petržalky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Splnomocnenec bratislavského primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor pre TASR uviedol, že táto "odbočka pôjde do Petržalky a v podstate sa zaústi na Bosákovu ulicu a ďalej to pôjde ako združená investícia so Železnicami SR (ŽSR)". Zdôraznil, že električky zo Šafárikovho námestia v Starom Meste po Janíkov dvor v Petržalke nie sú konštrukčne riešené tak, aby mohli jazdiť v tuneli. Do Petržalky majú premávať železničné elektrické súpravy s dvoma až troma vozňami, ktoré sa budú spájať a rozpájať v dopravnej špičke.

SkryťVypnúť reklamu

Tento týždeň schválili mestskí poslanci zmeny a doplnky územného plánu, čím otvorili možnosti pre plánovanie prepojenia železničných koridorov TEN T-17 v hlavnom meste. Ďalej odsúhlasili Návrh zmluvy o uzavretí budúcich zmlúv pri spolupráci na zabezpečení združenej investície medzi mestom Bratislava, Železnicami SR a Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR.

V zmluve je vyšpecifikované ako výstavba TEN T-17 zasiahne mesto a určili sa pravidlá združenej investície Bosákova ulica - Janíkov dvor, povedal Fabor s tým, že táto zmluva je konkrétnym naplnením memoranda medzi mestom, rezortom dopravy a ŽSR. "Minimálne je vyšpecifikovaná suma 1,35 miliardy Sk (44,81 milióna eur), ktorá bude uhradená z európskych fondov. Jej prijímateľom sú Železnice Slovenskej republiky," ozrejmil. Tieto peniaze sú určené na zaplatenie oprávnených nákladov napríklad na koľajovú trať či trakčné vedenie, ale nie na koľaj s rozchodom 1000 milimetrov, parkoviská, staničné budovy a zastávky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 67 582
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 194
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 824
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 621
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 175
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 046
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 164
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 251
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 515
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 76 023
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 827
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 260
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 891
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 324
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 754
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu