SME
Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Staré lístky platia v januári

Cestovné v MHD sa od januára mierne zvýši.Prvý mesiac budú platiťaj pôvodné lístky, ktoré sa však už nebudú predávať. Pred koncom roka by samali cestujúci súčasnými lístkami predzásobiť. V tom čase sa totiž budú prerábať mincové automaty.

Automaty na lístky sa na eurá začnú prerábať 29. decembra, na Sil­­vestra budú po 16.00 do polnoci vypnuté.Automaty na lístky sa na eurá začnú prerábať 29. decembra, na Sil­­vestra budú po 16.00 do polnoci vypnuté. (Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Od prvého januára 2009 sa mení cena cestovných lístkov na MHD a ich časová platnosť. Prvý mesiac po zmene však cestujúci môžu použiť aj lístky, ktoré platia teraz.

Neprestupný 15-minútový za 50 centov a prestupný hodinový lístok za 70 centov nahradia dnešné desať- a 30-minútové.

Na nočný spoj si cestujúci budú musieť kúpiť 90-minútový lístok za 1,40 eura. Menej vyj­de len cestujúcich s električenkou.

Staré aj nové

Hovorca dopravného podniku Peter Kavecký povedal, že do konca januára bude dvojitý systém cestovných lístkov. Starý typ sa už nebude predávať, ale na túto dobu ostane platný. „Ak by lístky niekomu aj tak ostali, po 31. januári ich zameníme.“

Pred prechodom na euro musí dopravný podnik upraviť automaty na lístky. „Nie je možné, aby fungovali na koruny a zároveň na euro,“ hovorí Kavecký.

Na novú menu ich začnú prerábať od 29. decembra. Na Silvestra 31. decembra po 16. hodine začnú postupne všetky vypínať. Zapnú ich po polnoci, teda už v Novom roku. Od druhého januára majú byť všetky automaty v poriadku. „Odporúčame cestujúcim, aby sa na túto dobu predzásobili cestovnými lístkami súčasnej tarify.“

Cena električenky sa nemení

Zmeny po Novom roku sa nedotknú predplatných cestovných lístkov. Ich cena sa len preráta podľa konverzného kurzu. Mení sa ale ich časové ohraničenie. Dopravný podnik to zdôvodnil sprehľadnením platnosti. Nebudú sa predávať na mesiace, ale na 30, 90 a 365 dní.

Nezľavnená električenka na 30 dní a pre prvé pásmo bude stáť 19,92 eura (okolo 600 korún). Na 90 dní to bude 52,45 eura (asi 1 580 korún) a ročná má stáť 199,16 eura (asi šesťtisíc korún).

Novinkou, ktorá platí od prvého januára, je predplatný cestovný lístok s príplatkom na nočné spoje. Na mesiac je to suma 3,3 eura (okolo sto korún).

Cestujúci s obyčajnou električenkou si na cestu nočným spojom musí kúpiť ešte 90-minútový lístok, príplatok za 70 centov.

Otázka výhodnosti

Oproti súčasným lístkom budú nové o niečo drahšie. Pre niektorých cestujúcich to však môže byť výhodnejšie. Za menej peňazí sa budú môcť odviezť dlh­šie.

To sa týka hodinového lístka, ktorý bude stáť asi o korunu menej ako terajší a okolo troch korún viac ako polhodinový. Mal by stačiť na jednosmernú jazdu cez celé mesto.

Drahšie budú cestovať ľudia, ktorým teraz stačí desaťminútový lístok a po novom už budú musieť mať 15-minútový. Bude ich to stáť asi o korunu viac.

Generálny riaditeľ dopravného podniku Róbert Kadnár povedal, že pridanie piatich minút má uľahčiť kontrolu. Cestujúci sa s revízormi totiž najviac sporia o platnosti desaťminútových lístkov.

Mesto na cestovné prispeje

Mesto z rozpočtu prispeje sumou 50 miliónov korún (takmer 1,7 milióna eur). Pôvodne dopravný podnik navrhoval 20-percentné zvýšenie cestovného. Nakoniec sa dohodli na nižších sumách. O konečných číslach rozhoduje magistrát.

Naposledy sa cena lístkov menila v roku 2004. Nadchádzajúcu zmenu dopravný podnik ešte v lete spájal s narastajúcimi cenami nafty, stlačeného zemného plynu a trakčnej energie.

Lístky po novom

Neprestupný 15-minútový lístok bude za 50 centov

Hodinový prestupný lístok bude stáť 70 centov

Na nočné spoje bude 90-minútový lístok za 1,40 eura

Cena bežných predplatných cestovných lístkov sa nemení

Električenka s príplatkom na nočné spoje bude o 3,3 eura na mesiac drahšia

K obyčajnej električenke treba na nočný spoj 90-minútový lístok za 70 centov

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  3. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 10 160
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 629
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 260
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 053
  5. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 785
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 641
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 589
  8. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 558
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 902
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 17 484
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 8 804
  4. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 8 494
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 605
  6. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 497
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 499
  8. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov 2 469
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťZatvoriť reklamu