BRATISLAVA. Električkový tunel pod Bratislavským hradom sa tento rok rekonštruovať nezačne. Ak bude príprava na rekonštrukciu pokračovať optimálne, so stavebnými prácami za približne 200 mil. korún (6,64 mil. €) by sa mohlo začať vo februári 2009.
Dopravný podnik Bratislava (DPB) zároveň vyhlasuje tender na zhotoviteľa stavby. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník. Dopravný podnik pritom ešte koncom roka 2007 hovoril o neustále sa zhoršujúcej situácii, čím argumentoval nevyhnutnosť začiatku opravy v čo najskoršom termíne. Tunel sa mal následne začať rekonštruovať na jeseň tohto roka.
"S tunelom sa trápime celý rok," priznal Zahradník. Dôrazne však odmieta kritiku, že sa rekonštrukcia odďaľuje. "Práce sa neprerušili, je to však komplikovaná téma. Keďže ide o veľmi špecifickú stavbu, venovali sme jej mimoriadnu pozornosť," povedal Zahradník. Práve preto podľa neho trvala príprava projektovej dokumentácie dlhšie, ako sa pôvodne predpokladalo. Prepracovával sa tiež projekt o bezpečnosti, ku ktorej sa vyjadroval aj Hasičský a záchranný zbor v Bratislave.
Tunel pochádza z obdobia 2. svetovej vojny, posledná veľká rekonštrukcia sa v tuneli robila v 80. rokoch minulého storočia. Počas približne polročných prác sa bude tunel rekonštruovať komplexne. Opravovať by sa mal koľajový zvršok či elektrorozvody. Obnovou by mal prejsť celý bezpečnostný systém, ktorý by sa mal priblížiť štandardom EÚ. Nastavený by mal byť tak, aby bola v prípade akejkoľvek krízovej situácie zaistená bezpečnosť cestujúcich. Pribudnúť by tak mal trvalý kamerový systém, osvetlenie tunela a moderný signalizačný systém.
Spriechodniť by sa mala úniková chodba smerom na Palisády, ktorá bude musieť byť vetraná a osvetlená. S Hasičským a záchranným zborom sa riešil scenár vjazdu záchranných vozidiel do tunela. Problematické vysokotlakové vodovodné potrubie, ktoré zásobuje vodou Staré Mesto, by malo byť umiestnené v špeciálnom podzemnom koridore pod električkovou traťou, nie na povrchu.