SME

Tunel pod Hradom tento rok rekonštruovať nezačnú

Električkový tunel pod Bratislavským hradom sa tento rok rekonštruovať nezačne. Ak bude príprava na rekonštrukciu pokračovať optimálne, so stavebnými prácami za približne ...

BRATISLAVA. Električkový tunel pod Bratislavským hradom sa tento rok rekonštruovať nezačne. Ak bude príprava na rekonštrukciu pokračovať optimálne, so stavebnými prácami za približne 200 mil. korún (6,64 mil. €) by sa mohlo začať vo februári 2009.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dopravný podnik Bratislava (DPB) zároveň vyhlasuje tender na zhotoviteľa stavby. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník. Dopravný podnik pritom ešte koncom roka 2007 hovoril o neustále sa zhoršujúcej situácii, čím argumentoval nevyhnutnosť začiatku opravy v čo najskoršom termíne. Tunel sa mal následne začať rekonštruovať na jeseň tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

"S tunelom sa trápime celý rok," priznal Zahradník. Dôrazne však odmieta kritiku, že sa rekonštrukcia odďaľuje. "Práce sa neprerušili, je to však komplikovaná téma. Keďže ide o veľmi špecifickú stavbu, venovali sme jej mimoriadnu pozornosť," povedal Zahradník. Práve preto podľa neho trvala príprava projektovej dokumentácie dlhšie, ako sa pôvodne predpokladalo. Prepracovával sa tiež projekt o bezpečnosti, ku ktorej sa vyjadroval aj Hasičský a záchranný zbor v Bratislave.

Tunel pochádza z obdobia 2. svetovej vojny, posledná veľká rekonštrukcia sa v tuneli robila v 80. rokoch minulého storočia. Počas približne polročných prác sa bude tunel rekonštruovať komplexne. Opravovať by sa mal koľajový zvršok či elektrorozvody. Obnovou by mal prejsť celý bezpečnostný systém, ktorý by sa mal priblížiť štandardom EÚ. Nastavený by mal byť tak, aby bola v prípade akejkoľvek krízovej situácie zaistená bezpečnosť cestujúcich. Pribudnúť by tak mal trvalý kamerový systém, osvetlenie tunela a moderný signalizačný systém.

SkryťVypnúť reklamu

Spriechodniť by sa mala úniková chodba smerom na Palisády, ktorá bude musieť byť vetraná a osvetlená. S Hasičským a záchranným zborom sa riešil scenár vjazdu záchranných vozidiel do tunela. Problematické vysokotlakové vodovodné potrubie, ktoré zásobuje vodou Staré Mesto, by malo byť umiestnené v špeciálnom podzemnom koridore pod električkovou traťou, nie na povrchu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 57 645
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 074
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 653
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 440
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 930
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 146
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 899
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 140
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 95 252
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 973
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 491
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 815
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 210
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 839
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 175
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu