SME

Chodcov vytláča aj MHD

Prechádzať preplnenými zastávkami, ktoré sú aj chodníkmi, býva ťažké. Situáciu na Hlavnej stanici má vyriešiť prestavba.

Šafárikovo námestie je jedným z miest, kde nástupištia MHD slúžia zároveň ako chodníky.Šafárikovo námestie je jedným z miest, kde nástupištia MHD slúžia zároveň ako chodníky. (Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Niektoré zastávky hromadnej dopravy v meste sú riešené tak, že zároveň slúžia aj ako chodníky.

Štandardne sú nástupištia vyčlenené a peší sú z nich vylúčení – chodia po chodníku. Na tých, kde to tak nie je, si chodci a čakajúci navzájom zavadzajú, pohyb je tadiaľ obmedzený.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Také nástupištia, ktoré sú zároveň aj chodníkmi, sú v prvom rade nástupišťami,“ vysvetlil ich status hovorca bratislavského dopravného podniku Peter Kavecký.

Zlé rozhodnutia

Nejasná identita sa týka napríklad zastávok Šafárikovo námestie, Rajská a Poštová. Asi najhoršie je na tom Hlavná stanica. Kritickými časmi sú pondelkové rána, piatkové a nedeľné večery.

SkryťVypnúť reklamu

Kavecký pripúšťa, že nástupištia na Hlavnej stanici nie sú riešené prakticky, ale „zlé rozhodnutia, ktoré boli prijaté aj pred desaťročím, je ťažké meniť zo dňa na deň“. Stanicu čaká kompletná premena, ktorá by mala nepríjemnosti s autobusmi vyriešiť.

Na Šafárikovom námestí sa to týka električiek aj autobusov. Počas dňa sa tam hromadia najmä študenti. Ak prídu dva autobusy naraz, je ťažké sa v úzkom priestore predrať k tomu vzdialenejšiemu.

Rôzne záujmy

Na Rajskej je pre prístrešok obmedzený pohyb. Chodí sa poza prístrešok, pričom okoloidúci si musia dávať prednosť. Na druhej strane bráni v pohybe novostavba. Prístrešok si tam vyžiadali cestujúci a nie je možné ho presunúť inde, povedal hovorca dopravného podniku. „Prístrešky sa osádzajú tam, kde si to vyžaduje cestujúca verejnosť alebo bezpečnosť, pričom niekedy je ťažké zosúladiť všetky záujmy,“ hovorí Kavecký.

SkryťVypnúť reklamu

Ľudia sa sťažovali na prístrešok na Kapucínskej, ktorý stojí trochu ďalej od zastávky. Kavecký to vysvetľuje tým, že ak by stál priamo na jej mieste, vozidlo by stálo v oblúku a vodič by nevidel na zadný vagón, takže nastupovanie by nebolo bezpečné.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 371
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 176
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 271
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 5 953
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 106
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 059
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 231
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 088
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 405
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 864
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 62 845
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 181
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 490
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 674
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 978
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 684
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
SkryťZatvoriť reklamu