SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Na dostavbu Vlárskej mesto vyvlastňuje

Mesto pristúpilo k vyvlastneniu pozemkov. Dostavba Vlárskej ulice je súčasťou mestských priorít.

Prepojeniu Kramárov a Koliby bránia súkromné pozemky. Vlárska ulica mala ústiť na Kolibe.Prepojeniu Kramárov a Koliby bránia súkromné pozemky. Vlárska ulica mala ústiť na Kolibe. (Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

NOVÉ MESTO. Na to, aby sa dopravne spojili Kramáre a Koliba, potrebuje mesto vyriešiť tunajšie nevysporiadané pozemky. Rokovania s vlastníkmi prebehli už v minulosti, k dohode však neprišlo.

„Musíme pristúpiť k vyvlastneniu,“ povedal primátor Andrej Ďurkovský na minulotýždňovom miestnom zastupiteľstve.

Tri etapy

Dopravné spojenie Kramárov a Koliby cez Vlársku ulicu sa plánuje už takmer tridsať rokov. Podľa plánov má ulica ústiť na Jeséniovu na Kolibe. Pod tento projekt sú podpísané rôzne vedenia mesta.

Skryť Vypnúť reklamu

„Vzhľadom na zložité majetkovoprávne usporiadanie pozemkov bola stavba rozdelená na tri etapy,“ vysvetlila Mária Račková z magistrátu.

Prvá etapa prebehla bez problémov už v roku 2006. Pozemky v tejto časti vlastnilo totiž mesto. Táto časť má dĺžku 73 metrov a ide od premostenia Magurskej ulice po odbočenie na ulicu Na Revíne.

Tu sa začína druhá etapa, ktorú brzdia vlastnícke vzťahy. „Na krajskom stavebnom úrade sa koncom októbra uskutočnilo vyvlastňovacie konanie,“ dodala Račková. „Mesto zatiaľ neobdržalo žiadne rozhodnutie.“ Tretia etapa sa začína na Bárdošovej ulici a vedie po Jéseniovu ulicu. Má okolo 346 metrov a časť jej pozemkov vlastní mesto a časť je v rukách súkromníka.

Trolejbus navyše

Dnes Kolibu s centrom spája len jeden trolejbus 203. Ak by sa podarilo dokončiť prepojenie s Kramármi, mal by tadiaľ premávať aj trolejbus. Doprava by sa tak pre obyvateľov najmä v zime výrazne zlepšila.

Skryť Vypnúť reklamu

Dostavba Vlárskej v jej druhej a tretej etape je súčasťou mestských priorít. Mesto by prepojenie malo stáť 50 miliónov korún (1,66 milióna eur).

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 524
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 714
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 598
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 386
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 008
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 678
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 421
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 353
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 350
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 236
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu