SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Električky v Dúbravke jazdia pomalšie

Spomalenie električiekna dúbravskej trati nemá vplyv na cenu cestovného.

Električková trať v Dúbravke by sa mala rekonštruovať. Nie je ešte isté, či to bude už v ďalšom roku. Zatiaľ tam električkám preventívne znížili rýchlosť.Električková trať v Dúbravke by sa mala rekonštruovať. Nie je ešte isté, či to bude už v ďalšom roku. Zatiaľ tam električkám preventívne znížili rýchlosť. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ)

DÚBRAVKA. Električky jazdia po trati v Dúbravke pomalšie ako bežnou priemernou rýchlosťou. Je to preventívne opatrenie, ktoré súvisí so stavom koľají. „Trať spĺňa normy, ale blíži sa čas jej rekonštrukcie,“ povedal hovorca dopravného podniku Peter Kavecký. Nižšia rýchlosť platí len v určitých úsekoch.

Zoznam miest na trati, ktoré sa budú obnovovať a opravovať v budúcom roku, sa ešte pripravuje. Kavecký zatiaľ nevedel potvrdiť, či sa tam dostane aj dúbravská časť. Stránka imhd.sk upozorňuje, že na dúbravsko-karlovoveskej radiále to nie je prvé spomalenie. Cestujúci sa vezú dlhšie ako kedysi aj preto, že tu pribudlo viacero semaforov bez preferencie električiek.

Skryť Vypnúť reklamu

Kavecký hovorí, že električky v meste jazdia rýchlosťou priemerne 16 kilometrov za hodinu. Číslo zahŕňa čas presunu aj s čakaním na svetlách a zastávkach. Môže sa teda stať, že medzi jednotlivými zastávkami električka dosiahne aj vyššiu rýchlosť. Nedá sa vraj jednotne povedať, o koľko sa na vybraných úsekoch znižuje. „Určuje sa to podľa konkrétnych podmienok.“

Cestujúci sa vezú dlhšie, ale platiť majú stále toľko, ako určuje grafikon. „Nemá to vplyv na cenu lístka, tak ako ani v prípade zablokovania trate.“

Z bezpečnostných a preventívnych dôvodov jazdia električky pomalšie aj v niektorých úsekoch račianskej radiály alebo v tuneli pod Hradom. Tam sa hovorí aj o rekonštrukcii koľají. Dopravný podnik tento rok aj v súvislosti s nehodami električiek robil kontrolné merania celej siete tratí, upravil viac menších úsekov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Budovanie zelenej značky
  2. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  3. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  4. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  7. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  10. Hygge ako životný štýl
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 43 795
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 187
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 769
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 243
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 797
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 714
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 550
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 454
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 451
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 308
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu