SME

Najdlhší autobus bude len jeden

Vraj najväčší autobus na svete kúpila pre mestskú hromadnú dopravu sú­kromná firma. Má zlepšiť cestovanie na letisko a k obchodným centrám.

Prvýkrát sa toto vozidlo testovalo vo februári tohto roku, premávať má už v decembri. S dĺžkou vyše 19 metrov odvezie naraz až 193 cestujúcich.Prvýkrát sa toto vozidlo testovalo vo februári tohto roku, premávať má už v decembri. S dĺžkou vyše 19 metrov odvezie naraz až 193 cestujúcich. (Zdroj: ARCHÍV TASR)

BRATISLAVA. Od začiatku decembra bude v meste premávať veľkokapacitný kĺbový autobus Mercedes. Oproti ostatným vozidlám hromadnej dopravy má mať vyše 19 metrov, takže prevezie až 193 cestujúcich. Dlhý autobus bude jazdiť celodenne a posilní linku 96.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Trasa linky číslo 96 sa zmení,“ povedal Branislav Zahradník, predseda predstavenstva dopravného podniku. „Predĺži sa k obchodnému centru Avion a pôjde až na Letisko M. R. Štefánika.“

Upravená linka vyrazí z letiska smerom k obchodným centrám, prejde po Galvaniho a Rožňavskej ulici a od križovatky s Tomášikovou sa pripojí na svoju terajšiu trasu s konečnou v Petržalke na Prokofievovej ulici.

SkryťVypnúť reklamu

Autobus bude len jeden

Najdlhší autobus bude v rámci pozmenenej linky 96 len jeden. „Kúpila ho firma Ikea, aby sa zlepšilo cestovanie k jej obchodnému domu,“ dodal Zahradník.

Dlhý autobus je podľa Zahradníka dobrým príkladom toho, ako sa môže komerčná firma spolupodieľať na doprave tam, kde má svoje podnikateľské aktivity. Prvýkrát sa veľkokapacitný autobus v bratislavských uliciach testoval dva týždne už vo februári.

Posila pre letisko

K Ikea a tunajšiemu dnes už rozšírenému obchodnému centru premávajú z centra mesta len dva autobusy.

Linky 61 a 63 sú preplnené, intervaly oboch sú kratšie len počas špičky, mimo nej premávajú každých dvadsať až tridsať minút. Dopravný podnik preto plánuje v súvislosti so zmenami autobusu 96 vytvoriť posilovú linku s číslom 196. Tá má jazdiť v špičke pracovného dňa a smerovať bude až na Železničnú stanicu Nové Mesto. „Je to reakcia na dopravnú situáciu v oblasti letiska, chceme tak posilniť dopravu,“ vysvetlil Zahradník.

SkryťVypnúť reklamu

V najbližšom čase má prísť aj k úprave linky autobusu 68, zmeny majú byť spojené s uzavretím Bosákovej ulice.

Kĺbové autobusy

1998 – posledná kúpa kĺbových Ikarusov typu 435.18. Nedostatok kĺbových spojov sa riešil aj prenájmom.

Október 2008 – doteraz najväčší tender v histórii dopravného podniku – plánuje sa obnova minimálne 240 nízkopodlažných kĺbových autobusov.

November 2008 – z predložených ponúk uchádzačov tendra sa vybrali dve firmy, o víťazovi ešte nie je rozhodnuté.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Vytvorili chrbticu slovenskej energetiky
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  8. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 492
  2. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 5 244
  3. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 052
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 3 666
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 038
  6. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 2 390
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 322
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 091
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 401
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 763
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 618
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 722
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 395
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 060
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 7 718
  8. Rastislav Puchala: Veľký deň slovenskej diplomacie 6 781
  1. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  2. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  3. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  4. Tupou Ceruzou: Iný
  5. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  6. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
  7. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
  8. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
SkryťZatvoriť reklamu