SME

Najdlhší autobus bude len jeden

Vraj najväčší autobus na svete kúpila pre mestskú hromadnú dopravu sú­kromná firma. Má zlepšiť cestovanie na letisko a k obchodným centrám.

Prvýkrát sa toto vozidlo testovalo vo februári tohto roku, premávať má už v decembri. S dĺžkou vyše 19 metrov odvezie naraz až 193 cestujúcich.Prvýkrát sa toto vozidlo testovalo vo februári tohto roku, premávať má už v decembri. S dĺžkou vyše 19 metrov odvezie naraz až 193 cestujúcich. (Zdroj: ARCHÍV TASR)

BRATISLAVA. Od začiatku decembra bude v meste premávať veľkokapacitný kĺbový autobus Mercedes. Oproti ostatným vozidlám hromadnej dopravy má mať vyše 19 metrov, takže prevezie až 193 cestujúcich. Dlhý autobus bude jazdiť celodenne a posilní linku 96.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Trasa linky číslo 96 sa zmení,“ povedal Branislav Zahradník, predseda predstavenstva dopravného podniku. „Predĺži sa k obchodnému centru Avion a pôjde až na Letisko M. R. Štefánika.“

Upravená linka vyrazí z letiska smerom k obchodným centrám, prejde po Galvaniho a Rožňavskej ulici a od križovatky s Tomášikovou sa pripojí na svoju terajšiu trasu s konečnou v Petržalke na Prokofievovej ulici.

SkryťVypnúť reklamu

Autobus bude len jeden

Najdlhší autobus bude v rámci pozmenenej linky 96 len jeden. „Kúpila ho firma Ikea, aby sa zlepšilo cestovanie k jej obchodnému domu,“ dodal Zahradník.

Dlhý autobus je podľa Zahradníka dobrým príkladom toho, ako sa môže komerčná firma spolupodieľať na doprave tam, kde má svoje podnikateľské aktivity. Prvýkrát sa veľkokapacitný autobus v bratislavských uliciach testoval dva týždne už vo februári.

Posila pre letisko

K Ikea a tunajšiemu dnes už rozšírenému obchodnému centru premávajú z centra mesta len dva autobusy.

Linky 61 a 63 sú preplnené, intervaly oboch sú kratšie len počas špičky, mimo nej premávajú každých dvadsať až tridsať minút. Dopravný podnik preto plánuje v súvislosti so zmenami autobusu 96 vytvoriť posilovú linku s číslom 196. Tá má jazdiť v špičke pracovného dňa a smerovať bude až na Železničnú stanicu Nové Mesto. „Je to reakcia na dopravnú situáciu v oblasti letiska, chceme tak posilniť dopravu,“ vysvetlil Zahradník.

SkryťVypnúť reklamu

V najbližšom čase má prísť aj k úprave linky autobusu 68, zmeny majú byť spojené s uzavretím Bosákovej ulice.

Kĺbové autobusy

1998 – posledná kúpa kĺbových Ikarusov typu 435.18. Nedostatok kĺbových spojov sa riešil aj prenájmom.

Október 2008 – doteraz najväčší tender v histórii dopravného podniku – plánuje sa obnova minimálne 240 nízkopodlažných kĺbových autobusov.

November 2008 – z predložených ponúk uchádzačov tendra sa vybrali dve firmy, o víťazovi ešte nie je rozhodnuté.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 932
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 6 025
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 893
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 863
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 4 595
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 4 219
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 625
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 478
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 187 962
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 323
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 144
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 752
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 187
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 775
  7. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 3 316
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 309
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťZatvoriť reklamu