SME

Vzdajú sa pozemkov na úkor ciest

Bývalá priemyselná zóna okolo Plynárenskej ulice a Mlynských nív má najväčší problém s dopravou. Stavať by sa mali obslužné komunikácie, parkovanie má riešiť až Twin City.

V uplynulých dňoch rozširovali cestu pred novostavbou spoločnosti Strabag, premávka je už bez obmedzenia.V uplynulých dňoch rozširovali cestu pred novostavbou spoločnosti Strabag, premávka je už bez obmedzenia. (Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

RUŽINOV. Časť ulice Mlynské nivy medzi Bajkalskou a Turčianskou či Plynárenská majú dlhodobé ťažkosti s dopravou. Bývalú priemyselnú zónu zapĺňajú administratívne budovy.

Územie však nemá vyriešenú dopravnú obslužnosť. Napriek podzemným garážam v nových objektoch je tu parkovanie kritické. Ďalší rozvoj lokality má regulovať urbanistická štúdia Mlynské nivy-západ, ktorá je pred schválením.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dopravná pasca

Dostať sa ráno a poobede autom poza nedávno postavené bizniscentrá na ulici Mlynské nivy pripomína beh cez prekážky. Pred niekoľkými dňami tu zápchy zvýšila prerábka na ceste pred novostavbou spoločnosti Strabag.

SkryťVypnúť reklamu

Komunikáciu rozširovali o odbočovací pruh. Autá premávali jednosmerne, čakali v smere od Baumaxu aj od Plynárenskej. Dnes už je cesta voľná, po cestároch tam ostalo už iba značenie odtlačené na krajnicu.

V blate si ešte počkajú

Ľudia v oblekoch, ktorí sa ponáhľajú do kancelárií, ráno zápasia o najvýhodnejšie miesto v blate. Autá stoja nalepené jedno na druhé, po deviatej je už všetko beznádejne plné.

Parkovacie domy v budovách sú pre zamestnancov drahé. Mesto sa už dávnejšie vyjadrilo, že zlepšiť by to mali veľkokapacitné garáže pod Twin City. Prvá časť výstavby sa už mala rozbehnúť. Investor ju odložil na budúci rok. Na podzemné parkovisko, ktoré by malo byť záchytným pre návštevníkov centra, si vodiči počkajú dlhšie.

Nie je iné riešenie

SkryťVypnúť reklamu

Dopravným riešením územia sa zaoberá aj pripravovaná urbanistická štúdia. Andrej Papp z ružinovského miestneho úradu hovorí, že by mali vznikať obslužné komunikácie. „Vlastníci museli na to obetovať časť svojich pozemkov, iné riešenie nebolo možné.“

Štúdia by sa na schvaľovanie do ružinovského zastupiteľstva mohla dostať v decembri. Bývalé továrne a sklady majú nahradiť administratívne budovy aj byty. „Lokalita nemá ostať v noci opustená,“ hovorí Papp.

V tejto časti chýba väčšia zelená plocha. Podľa štúdie má byť na Prístavnej park, o zeleni tam hovorí aj územný plán mesta. Teraz tam stoja rady garáží. Časť pozemkov patrí mestu. Garážnici, s ktorými má zmluvu, by po výzve museli na vlastné náklady objekty strhnúť. Mária Račková z magistrátu povedala, že takúto zmluvu má mesto len s troma garážnikmi z asi 90.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 73 145
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 287
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 955
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 353
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 182
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 137
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 199
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 447
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 537
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 63 761
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 828
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 289
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 920
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 471
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu