SME

SMS lístky ľudia nechápu

Ako používať virtuálne lístky zatiaľ mnohí ľudia nepochopili.

Zo súčasných troch mobilných operátorov je zatiaľ na službu pripojený Orange a T-Mobile. Ale kým cez T-Mobile môžu službu využívať všetci klienti, cez Orange si SMS lístok môžu kúpiť zatiaľ len jeho fakturační klienti, nie tí, ktorí majú karty. Pre O2 byZo súčasných troch mobilných operátorov je zatiaľ na službu pripojený Orange a T-Mobile. Ale kým cez T-Mobile môžu službu využívať všetci klienti, cez Orange si SMS lístok môžu kúpiť zatiaľ len jeho fakturační klienti, nie tí, ktorí majú karty. Pre O2 by (Zdroj: OLIVER FILAN)

BRATISLAVA. Od pondelka platia vo vozidlách hromadnej dopravy aj SMS lístky. Väčšina opýtaných cestujúcich však novotu nezaregistrovala, alebo jej neboli jasné pravidlá používania takýchto lístkov.

„Ja mám električenku, takže sa o takéto veci ani nezaujímam,“ povedal 21-ročný Martin. „Nepočul som o tom,“ hovorí 53-ročný Jozef.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Je to výborné aj cenovo výhodné, ale ja neviem, či to budem môcť využívať, lebo mám firemný mobil,“ reagoval 27-ročný Hugo.

Cestovný lístok cez esemesku stojí 24 korún (80 centov), je prestupný a platí 70 minút vo všetkých pásmach. Kúpiť sa dá tak, že cestujúci pošle prázdnu správu na číslo 1100. Nato mu do dvoch minút príde správa, ktorá sa začína skratkou DPB a je v nej uvedený čas, počas ktorého lístok platí. Ak napríklad pošlete správu o 12.40, dostanete do dvoch minút správu, že váš prestupný lístok platí od 12.43 do 13.53.

SkryťVypnúť reklamu

Hovorca dopravného podniku Peter Kavecký povedal, že virtuálny lístok by si mali cestujúci kúpiť ešte na zastávke pred nástupom do vozidla.

Esemeska pre revízora

„Cestujúci sa má na zastávke zorientovať v harmonograme, a ak napríklad autobus má prísť o 21.10, pár minút predtým poslať esemesku. “

Nastúpiť do vozidla by mal už s odpoveďou v mobile, ktorá vlastne supluje klasický lístok. „Preto sme dali sms lístku aj dlh­šiu časovú platnosť - 70 minút, “ hovorí Kavecký.

Ak je cestujúci konfrontovaný s revízorom, ukáže mu správu v mobile. „Ak už revízor nastúpil do vozidla, je zbytočné správu posielať. Revízor sa pri nástupe registruje a vtedy sa zaznamená aj čas, kedy nastúpil, ak odpoveď sms vo vašom mobile prišla až potom, je lístok neplatný,“ povedal Kavecký.

SkryťVypnúť reklamu

Ak sa telefón vybije alebo o tolerancii

Problémom najmä teraz v zimnom počasí môže byť, ak sa mobil počas cesty vybije a nie je čo kontrolórovi ukázať ako potvrdenie.

Kavecký povedal, že ak sa to stane, cestujúci síce dostane potvrdenie o priestupku, ale môže sa následne obrátiť na dopravný podnik.

„Podobne ako keď si niekto zabudne platnú električenku, síce dostane potvrdenie o priestupku, ale ak ju následne donesie, platí pokutu 140 korún miesto 1400.“ Dodal, že celý projekt zatiaľ dopravný podnik ešte len testuje. „Revízori dostali pokyn, aby boli čo najtolerant­nejší.“

V súvislosti s cenou SMS lístka potvrdil, že 24 korún je konečná cena. Niektorí cestujúci sa totiž obávali, či sa okrem toho neplatí aj za odoslanie SMS.

Jediná služba, za ktorú by museli ľudia ešte doplatiť, je zaslanie kópie správy. V prípade, že by si náhodou virtuálny lístok vymazali, môžu opäť poslať prázdnu správu na číslo 1101 a lístok im pošlú znovu. Kópia stojí šesť korún.

SkryťVypnúť reklamu

Virtuálny lístok

Lístok cez esemesku stojí 24 korún, je prestupný a platí 70 minút vo všetkých pásmach.

Klasický papierový lístok stojí 22 korún a platí 60 minút.

Sms lístok sa dá kúpiť tak, že cestujúci pošle prázdnu správu na číslo 1100. Do dvoch minút príde správa, ktorá sa začína skratkou DPB a je v nej uvedený čas platnosti virtuálneho lístka.

Ak napríklad pošle správu o 12.40, dostanete do dvoch minút správu, že lístok platí od 12.43 do 13.53.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 096
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 181
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 276
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 6 540
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 028
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 044
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 222
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 084
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 415
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 917
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 63 784
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 187
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 505
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 678
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 060
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 700
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
SkryťZatvoriť reklamu