SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Námestie a Prior hľadajú ideu

Pred 40 rokmi otvorili obchodný dom Prior.Čo s ním bude, by mala vyriešiť súťaž, ktorú pripravuje investor.

Pred 40 rokmi otvorili obchodný dom Prior. Čo s ním bude, by mala vyriešiť súťaž, ktorú pripravuje investor.

STARÉ MESTO. Budúci vzhľad Kamenného námestia určí súťaž. Povedal to Martin Pilka, manažér spoločnosti Lord­ship, ktorá plánuje zástavbu priestoru.

„Zámer je v štádiu riešenia, pripravujeme ideovú súťaž,“ povedal Pilka. Výsledkom by teda mali byť hlavne nápady, napríklad aj čo s obchodným domom, dnešným Tescom. V minulosti totiž investor oznámil, že ho plánuje zbúrať.

Chceli stavať Centre Plaza

Skryť Vypnúť reklamu

Pôvodne tu britská spoločnosť chcela stavať Centre Plaza, námestie s obchodmi, hotelom, kanceláriami, amfiteátrom a priestormi na šport. Chodníky mali byť zastrešené.

Mesto so zámerom nesúhlasilo, nebol v súlade s územným plánom zóny. Odvtedy spoločnosť Lordship skúpila viaceré objekty na námestí vrátane bytov a hotela Kyjev.

Pri otvorení sa tlačili davy

Budovu bývalého Prioru dokončili v roku 1968, budúci týždeň vo štvrtok uplynie presne 40 rokov od otvorenia obchodného domu. Výstavba stála vtedy 36 miliónov korún. Otvorili ho o 6.00 ráno, asistovať museli vojenské autá V3S, aby sa ľudia čakajúci v dave neušliapali a nerozbili výklad.

„Bol to prvý veľký obchodný dom u nás,“ hovorí Vladimír Tomčík zo združenia Devínska brána. Prvá bola časť so zvonkohrou, neskôr sa pristavila nová časť a hotel Kyjev.

Skryť Vypnúť reklamu

Prior bol výnimočný tým, že prvýkrát si v obchodnom dome mohli zákazníci tovar vybrať sami a nemuseli si ho pýtať za pultom. Prvé samoobsluhy vznikli v roku 1912 v Kalifornii. Psychologicky taký spôsob nakupovania prináša väčší zisk, zákazník si totiž nekúpi len to, čo potrebuje a vypýta si. Tomčík hovorí, že v 80. rokoch Prior navštevovalo denne 40-tisíc ľudí a ročný obrat bol miliarda korún.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 38 776
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 094
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 451
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 657
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 024
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 891
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 197
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 868
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 670
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 562
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu