STARÉ MESTO. Takmer dvojhodinová rozprava poslancov nakoniec v utorok popoludní uzavrela prijímanie novej parkovacej politiky Starého Mesta. Dokument schválilo miestne zastupiteľstvo po tom, ako sa k téme parkovania dvakrát konali verejné zhromaždenia.
Na poslednú chvíľu sa návrh snažili zmeniť viacerí poslanci, hoci práve jeho znenie vyšlo z poslaneckej dopravnej komisie. „Dva roky o tom diskutujeme v komisii dopravy. Chápem frustráciu, ale materiál, ktorý z nej vyplynul, je nedostatočný,“ povedal Sven Šovčík (SDKÚ). Návrh sa nepáčil ani Smeru, žiadal jeho stiahnutie. Podľa Šovčíka je represívny voči Staromešťanom. Navrhol teda viaceré zmeny, napríklad aby sa cena za parkovanie nezvyšovala alebo aby poslanci schvaľovali rozšírenie zóny s obmedzením.
To neprešlo. Samosprávu totiž ťaží nevýhodná zmluva s Bratislavskou parkovacou službou, kde má Staré Mesto len 1,25 percenta a teda nemá reálny vplyv na rozhodnutia spoločnosti, ktorá parkovanie zabezpečuje. Prešiel iba návrh Ondreja Dostála (OKS), aby si v budúcnosti vyberalo Staré Mesto partnera na novú zónu s dopravným obmedzením súťažou.
Veľká diskusia bola okolo toho, či kartička rezidentov na lacnejšie parkovanie má pripadať na každého Staromešťana, každého šoféra alebo jedna na každú domácnosť. Zóna s obmedzením sa má totiž postupne rozšíriť na celé Staré Mesto.
Poslanci odsúhlasili, aby dostal kartu každý byt. Vyhradené miesta majú mať len hendikepovaní a školy či nemocnice. Od februára tiež chce Staré Mesto zaviesť maximálne dvojhodinové parkovanie pre návštevníkov v zóne s obmedzením.
Prijatý dokument dáva starostovi Andrejovi Petrekovi mandát rokovať s parkovacou službou aj o cenách, hoci spoločnosť môže o nich rozhodovať sama.