SME
Utorok, 19. október, 2021 | Meniny má KristiánKrížovkyKrížovky

Občania chcú progresívnejšie sadzby za parkovanie v centre

BRATISLAVA 26. októbra (SITA) - Poslanecký návrh parkovacej politiky v bratislavskom Starom Meste na roky 2008 až 2010 občania podporili, niektorí odporúčajú progresívnejšiu sadzbu za parkovanie na ulici ...

BRATISLAVA 26. októbra (SITA) - Poslanecký návrh parkovacej politiky v bratislavskom Starom Meste na roky 2008 až 2010 občania podporili, niektorí odporúčajú progresívnejšiu sadzbu za parkovanie na ulici v parkovacích zónach. Pre agentúru SITA to uviedla staromestská hovorkyňa Alena Kopřivová. Občania na štvrtkovom verejnom zhromaždení podľa nej ocenili napríklad to, že by mali byť zvýhodnení zdravotne ťažko postihnutí (ZŤP) občania. "Na parkovacích miestach pri bydlisku ZŤP budú na požiadanie osadené aj dopravné značky s evidenčným číslom vozidla. Dá sa očakávať, že to niektorí ľudia budú chcieť zneužiť vo svoj prospech. Mestská časť však bude hľadať taký model, aby im v tom zabránila," konštatovala. Občania však mali aj vecné pripomienky. Navrhli napríklad, aby sa za prvú hodinu parkovania v parkovacích zónach inkasovalo napríklad 10 korún (0,33 €), za druhú hodinu 30 korún (0,99 €) a za tretiu 50 korún (1,66 €). "Prispelo by to k zvýšeniu obrátkovosti parkovacieho miesta rovnako ako pôvodný návrh, teda aby vozidlo mohlo stáť na jednom mieste maximálne dve hodiny," vysvetlila.

Skryť Vypnúť reklamu

Niektorí zo 60 prítomných Bratislavčanov navrhovali podľa hovorkyne aj to, aby bolo parkovanie v zóne spoplatnené pre návštevníkov 24 hodín a nie, ako je v návrhu - od 8:00 do 16:00. A to najmä v exponovaných častiach Starého Mesta, kde je vo večerných hodinách veľká návštevnosť kultúrnych a spoločenských podujatí. "Pre Staromešťanov sú to kritické lokality. Tí, ktorí tu bývajú, nemajú šancu odstaviť na noc svoje auto," odôvodnila. Odznela aj podpora rozšíreniu parkovacej zóny, napríklad do oblasti Palisád či Šancovej ulice, čo by mohlo vyriešilo tzv. divoké parkovanie. Postupne by sa parkovanie regulovalo v celom Starom Meste. Zástupcovia peších vyzvali poslancov a starostu, aby sa venovali projektu mobility na území Starého Mesta. "Starosta Starého Mesta Andrej Petrek musel na zhromaždení často vysvetľovať napríklad to, že mestská časť nie je kompetentná budovať záchytné parkoviská na kraji Bratislavy, nemôže ovplyvniť zlepšenie hromadnej dopravy, nemá sily ani na budovanie hromadných garáží. Je však ochotná to všetko podporovať," uviedla Kopřivová. Starosta však podľa nej prisľúbil, že o návrhoch diskutujúcich bude informovať vedenie hlavného mesta a urobí všetko pre to, aby sa tieto návrhy objavili v celomestskej parkovacej politike, ak sa do jej tvorby hlavné mesto pustí. Poslaneckým návrhom parkovacej politiky v Starom Meste sa budú zaoberať poslanci 4. novembra na zasadaní miestneho zastupiteľstva. Ak návrh schvália, zmeny by mali začať platiť od 1. februára budúceho roku.

Skryť Vypnúť reklamu

Aktualizáciou parkovacej politiky chce Staré Mesto znížiť objem nežiaducej automobilovej dopravy, podporiť mestskú hromadnú dopravu (MHD), zvýšiť efektívnosť využívania parkovacích plôch v centre. Podľa návrhu by sa mala z centra mesta vylúčiť tranzitná doprava z niektorých ulíc, uvažuje sa o ich zjednosmernení. Návrh uvažuje aj o podpore systému MHD, teda o preferencii električiek na križovatkách či vyhradených jazdných pruhoch. Ďalšie parkovacie plochy by podľa staromestského starostu Andreja Petreka mohli získať aj vybudovaním podzemných garáží. Vybudovanie takýchto podzemných parkovísk však podľa neho má zmysel jedine vtedy, ak nahradia parkovanie na povrchu. Vyššiu efektivitu parkovacích plôch sa budú snažiť dosiahnuť cenovou alebo časovou reguláciou. V návrhu sa počíta aj so zvýhodnením Staromešťanov či s rozšírením peších priestorov. Na nábrežnej promenáde navrhujú vybudovať cyklistické trasy, optimalizovať využitie vnútroblokov a dvorov, počítajú aj so systematickou kontrolou hliadok mestskej polície.

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma
  2. Pandémia upozornila na automatizáciu. Nahradí ľudí technika?
  3. Hodnota peňazí klesá, takto ich ochránite
  4. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  5. Šéf Accenture: Ak už príde človek do kancelárie, malo by to dávať zmysel
  6. Spánok – základ pevných vzťahov
  7. Šéf digitálnej platformy George: Čaká nás dekáda umelej inteligencie
  8. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  9. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  10. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov
  1. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  2. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  3. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov
  4. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia
  5. Hodnota peňazí klesá, takto ich ochránite
  6. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  7. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  8. IVECO S-WAY NP: Vydajte sa cestou udržateľnosti
  9. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  10. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 21 556
  2. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 9 833
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 091
  4. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 6 747
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 4 646
  6. Bratovražedná vojna navždy zmenila Ameriku 4 122
  7. Bratislavu bude sprevádzať luxus 4 030
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 925
  9. Aký polystyrén je najlepší na zatepľovanie? Sivý robí divy 3 541
  10. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 540
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  2. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  3. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  4. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  5. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  6. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  7. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  8. Matej Vagač: Park na Kollárovom námestí opäť v ohrození...
  1. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 18 338
  2. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 10 360
  3. Martin Kugla: Zachráňme Petržalku! 6 934
  4. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 673
  5. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 497
  6. Pavel Dvořák: Toto sú nepokojné časy 4 117
  7. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 805
  8. Stanislav Martinčko: Ide 17.10. Smer-SD do Rimavskej Soboty ďakovať sebe sám za dobre odvedenú robotu ?? 3 416
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu