SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Občania chcú progresívnejšie sadzby za parkovanie v centre

BRATISLAVA 26. októbra (SITA) - Poslanecký návrh parkovacej politiky v bratislavskom Starom Meste na roky 2008 až 2010 občania podporili, niektorí odporúčajú progresívnejšiu sadzbu za parkovanie na ulici ...

BRATISLAVA 26. októbra (SITA) - Poslanecký návrh parkovacej politiky v bratislavskom Starom Meste na roky 2008 až 2010 občania podporili, niektorí odporúčajú progresívnejšiu sadzbu za parkovanie na ulici v parkovacích zónach. Pre agentúru SITA to uviedla staromestská hovorkyňa Alena Kopřivová. Občania na štvrtkovom verejnom zhromaždení podľa nej ocenili napríklad to, že by mali byť zvýhodnení zdravotne ťažko postihnutí (ZŤP) občania. "Na parkovacích miestach pri bydlisku ZŤP budú na požiadanie osadené aj dopravné značky s evidenčným číslom vozidla. Dá sa očakávať, že to niektorí ľudia budú chcieť zneužiť vo svoj prospech. Mestská časť však bude hľadať taký model, aby im v tom zabránila," konštatovala. Občania však mali aj vecné pripomienky. Navrhli napríklad, aby sa za prvú hodinu parkovania v parkovacích zónach inkasovalo napríklad 10 korún (0,33 €), za druhú hodinu 30 korún (0,99 €) a za tretiu 50 korún (1,66 €). "Prispelo by to k zvýšeniu obrátkovosti parkovacieho miesta rovnako ako pôvodný návrh, teda aby vozidlo mohlo stáť na jednom mieste maximálne dve hodiny," vysvetlila.

Skryť Vypnúť reklamu

Niektorí zo 60 prítomných Bratislavčanov navrhovali podľa hovorkyne aj to, aby bolo parkovanie v zóne spoplatnené pre návštevníkov 24 hodín a nie, ako je v návrhu - od 8:00 do 16:00. A to najmä v exponovaných častiach Starého Mesta, kde je vo večerných hodinách veľká návštevnosť kultúrnych a spoločenských podujatí. "Pre Staromešťanov sú to kritické lokality. Tí, ktorí tu bývajú, nemajú šancu odstaviť na noc svoje auto," odôvodnila. Odznela aj podpora rozšíreniu parkovacej zóny, napríklad do oblasti Palisád či Šancovej ulice, čo by mohlo vyriešilo tzv. divoké parkovanie. Postupne by sa parkovanie regulovalo v celom Starom Meste. Zástupcovia peších vyzvali poslancov a starostu, aby sa venovali projektu mobility na území Starého Mesta. "Starosta Starého Mesta Andrej Petrek musel na zhromaždení často vysvetľovať napríklad to, že mestská časť nie je kompetentná budovať záchytné parkoviská na kraji Bratislavy, nemôže ovplyvniť zlepšenie hromadnej dopravy, nemá sily ani na budovanie hromadných garáží. Je však ochotná to všetko podporovať," uviedla Kopřivová. Starosta však podľa nej prisľúbil, že o návrhoch diskutujúcich bude informovať vedenie hlavného mesta a urobí všetko pre to, aby sa tieto návrhy objavili v celomestskej parkovacej politike, ak sa do jej tvorby hlavné mesto pustí. Poslaneckým návrhom parkovacej politiky v Starom Meste sa budú zaoberať poslanci 4. novembra na zasadaní miestneho zastupiteľstva. Ak návrh schvália, zmeny by mali začať platiť od 1. februára budúceho roku.

Skryť Vypnúť reklamu

Aktualizáciou parkovacej politiky chce Staré Mesto znížiť objem nežiaducej automobilovej dopravy, podporiť mestskú hromadnú dopravu (MHD), zvýšiť efektívnosť využívania parkovacích plôch v centre. Podľa návrhu by sa mala z centra mesta vylúčiť tranzitná doprava z niektorých ulíc, uvažuje sa o ich zjednosmernení. Návrh uvažuje aj o podpore systému MHD, teda o preferencii električiek na križovatkách či vyhradených jazdných pruhoch. Ďalšie parkovacie plochy by podľa staromestského starostu Andreja Petreka mohli získať aj vybudovaním podzemných garáží. Vybudovanie takýchto podzemných parkovísk však podľa neho má zmysel jedine vtedy, ak nahradia parkovanie na povrchu. Vyššiu efektivitu parkovacích plôch sa budú snažiť dosiahnuť cenovou alebo časovou reguláciou. V návrhu sa počíta aj so zvýhodnením Staromešťanov či s rozšírením peších priestorov. Na nábrežnej promenáde navrhujú vybudovať cyklistické trasy, optimalizovať využitie vnútroblokov a dvorov, počítajú aj so systematickou kontrolou hliadok mestskej polície.

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Nechajte zamestnancov vybrať si služobné auto, oplatí sa vám to
  2. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  3. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  4. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  5. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  9. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  10. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 38 583
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 26 619
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 19 495
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 853
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 15 378
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 244
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 564
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 11 493
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 060
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci 10 749
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu