SME

BRATISLAVA: Projekt TEN-T čaká na zmeny územného plánu mesta

BRATISLAVA 21. októbra (SITA) - Projekt prepojenia železničného koridoru TEN-T 17, ktorý bude súčasťou magistrály Paríž-Štrasburg-Štutgart-Viedeň-Bratislava, čaká v súčasnosti na zmeny a doplnky územného ...

BRATISLAVA 21. októbra (SITA) - Projekt prepojenia železničného koridoru TEN-T 17, ktorý bude súčasťou magistrály Paríž-Štrasburg-Štutgart-Viedeň-Bratislava, čaká v súčasnosti na zmeny a doplnky územného plánu mesta. Pre agentúru SITA to dnes uviedla hovorkyňa projektantskej spoločnosti Dopravoprojekt Petra Pauerová. Schvaľovať by ich mali poslanci mestského zastupiteľstva ešte v tomto roku, pre mesto sú totiž prioritou. Ďalšími zmenami a doplnkami územného plánu by sa mestský parlament mal zaoberať až v roku 2009. "Prerokovanie dokumentácie pre územné rozhodnutie s objednávateľom, teda Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR), pre obe pripravované stavby tohto medzinárodného projektu je ukončené a celý projekt sa stáva životaschopným," povedala Pauerová.

SkryťVypnúť reklamu

Pre prvú časť projektu TEN-T už projektant prerokoval dokumentáciu pre územné rozhodnutie s investorom, teda ŽSR. Túto časť projektu tvorí stavba od železničnej stanice Rača cez stanicu Predmestie a dnešné územie stanice Filiálka až po železničnú stanicu Petržalka. Trasa bude dlhá 6,88 km, z toho 6,43 km bude vedených v tuneloch. V okolí komplexu Eurovea by mala viesť až 40 metrov pod povrchom. Dokumentáciu stavebného zámeru k tejto časti projektu plánuje Dopravoprojekt, a.s., odovzdať investorovi do konca októbra. Následne by mala byť odovzdaná na štátnu expertízu. Dokumentácia druhej časti projektu, teda napojenie Letiska M. R. Štefánika, je dokončená. "V novembri budú všetky potrebné dokumentácie na štátnej expertíze," konštatovala Pauerová. Po ukončení štátnej expertízy bude nasledovať územné konanie.

SkryťVypnúť reklamu

Začiatok výstavby jednotlivých stavieb projektu je naplánovaný na rok 2010, respektíve 2011. Projekt by mal byť ukončený v roku 2015. Projekt TEN-T 17 bude financovaný zo štátneho rozpočtu a z peňazí EÚ. Predpokladané náklady na výstavbu zatiaľ známe nie sú. Tretiu časť projektu, ktorou je elektrifikácia trate Devínska Nová Ves – Marchegg, pozastavili. Rakúsko sa totiž rozhodlo zdvojkoľajniť železničnú trať, Slovensko plánuje jeho zámer napodobniť. Preto sa teraz čaká na začiatok prác na rakúskej strane, ktoré by sa mali začať v roku 2010.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  2. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  3. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  6. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  7. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  8. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 733
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 326
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 426
  4. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 4 329
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 4 037
  6. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 3 910
  7. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 3 629
  8. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 532
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Ak by prešiel Tarabov ústavný návrh, hrozí, že prídeme o deväťdesiatpäť percent medveďov, hovorí expert.


Bývalý špeciálny prokurátor Dušan Kováčik.

Do vynesenia rozsudku ostáva už len záverečná reč Kováčika.


Nataša Holinová

Človek lezie medveďom do brlohov a potom chce uzákoniť zabíjanie.


Obchodný dom Javor v Tatranskej Lomnici.

Obchodný dom Javor čaká na nové využitie.


  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 108 726
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 691
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 458
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 037
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 071
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 620
  7. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 14 941
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 228
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu