SME

BRATISLAVA: Projekt TEN-T čaká na zmeny územného plánu mesta

BRATISLAVA 21. októbra (SITA) - Projekt prepojenia železničného koridoru TEN-T 17, ktorý bude súčasťou magistrály Paríž-Štrasburg-Štutgart-Viedeň-Bratislava, čaká v súčasnosti na zmeny a doplnky územného ...

BRATISLAVA 21. októbra (SITA) - Projekt prepojenia železničného koridoru TEN-T 17, ktorý bude súčasťou magistrály Paríž-Štrasburg-Štutgart-Viedeň-Bratislava, čaká v súčasnosti na zmeny a doplnky územného plánu mesta. Pre agentúru SITA to dnes uviedla hovorkyňa projektantskej spoločnosti Dopravoprojekt Petra Pauerová. Schvaľovať by ich mali poslanci mestského zastupiteľstva ešte v tomto roku, pre mesto sú totiž prioritou. Ďalšími zmenami a doplnkami územného plánu by sa mestský parlament mal zaoberať až v roku 2009. "Prerokovanie dokumentácie pre územné rozhodnutie s objednávateľom, teda Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR), pre obe pripravované stavby tohto medzinárodného projektu je ukončené a celý projekt sa stáva životaschopným," povedala Pauerová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pre prvú časť projektu TEN-T už projektant prerokoval dokumentáciu pre územné rozhodnutie s investorom, teda ŽSR. Túto časť projektu tvorí stavba od železničnej stanice Rača cez stanicu Predmestie a dnešné územie stanice Filiálka až po železničnú stanicu Petržalka. Trasa bude dlhá 6,88 km, z toho 6,43 km bude vedených v tuneloch. V okolí komplexu Eurovea by mala viesť až 40 metrov pod povrchom. Dokumentáciu stavebného zámeru k tejto časti projektu plánuje Dopravoprojekt, a.s., odovzdať investorovi do konca októbra. Následne by mala byť odovzdaná na štátnu expertízu. Dokumentácia druhej časti projektu, teda napojenie Letiska M. R. Štefánika, je dokončená. "V novembri budú všetky potrebné dokumentácie na štátnej expertíze," konštatovala Pauerová. Po ukončení štátnej expertízy bude nasledovať územné konanie.

SkryťVypnúť reklamu

Začiatok výstavby jednotlivých stavieb projektu je naplánovaný na rok 2010, respektíve 2011. Projekt by mal byť ukončený v roku 2015. Projekt TEN-T 17 bude financovaný zo štátneho rozpočtu a z peňazí EÚ. Predpokladané náklady na výstavbu zatiaľ známe nie sú. Tretiu časť projektu, ktorou je elektrifikácia trate Devínska Nová Ves – Marchegg, pozastavili. Rakúsko sa totiž rozhodlo zdvojkoľajniť železničnú trať, Slovensko plánuje jeho zámer napodobniť. Preto sa teraz čaká na začiatok prác na rakúskej strane, ktoré by sa mali začať v roku 2010.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 461
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 241
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 085
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 846
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 467
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 164
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 934
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 137
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 076
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 046
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 104
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 060
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 622
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 874
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 411
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu