SME

V bratislavskom kraji môžu zmeniť ceny prímestskej dopravy

Generálny riaditeľ autobusovej spoločnosti Slovak Lines, a.s. Bratislava Peter Sádovský predpokladá, že ceny v dotovanej prímestskej doprave sa zmenia aj v bratislavskom ...

BRATISLAVA. Generálny riaditeľ autobusovej spoločnosti Slovak Lines, a.s. Bratislava Peter Sádovský predpokladá, že ceny v dotovanej prímestskej doprave sa zmenia aj v bratislavskom kraji a navzájom sa zladia s trnavským krajom. Informoval o tom agentúru SITA v súvislosti s tým, že nové cenové výmery pre autobusovú prímestskú dopravu už vydali nitriansky a trenčiansky kraj z dôvodu rastúcich nákladov. "Pokiaľ príde k úprave cien, cestujúcich budeme, samozrejme, vopred informovať. Opäť však upozorňujeme na to, že dopravná karta je už dnes dobrou ochranou pred vyšším cestovným," dodal riaditeľ Slovak Lines s tým, že zľava na jednu cestu v súčasnosti predstavuje 2 Sk (0,066 €).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Vývoj cien motorovej nafty, obzvlášť v prvom polroku 2008 mal pre Slovak Lines výrazne negatívny vplyv. Boli sme nútení upraviť ceny cestovného v diaľkovej doprave, o 10 % sme upravovali ceny na jar a k miernejšej selektívnej úprave sme pristúpili začiatkom leta," pokračoval Sádovský. Súčasný pokles ceny palív v treťom štvrťroku podľa neho síce zmierňuje negatívny trend z prvého polroka, naftu však stále nakupujú približne o 4 Sk (0,133 €) za liter drahšie ako v minulom roku. Napriek tomu Slovak Lines momentálne nepripravuje žiadne kroky k zdraženiu cestovného v komerčnej doprave. V dotovanej prímestskej doprave určujú ceny samosprávne kraje.

Spoločnosť Slovak Lines, a.s. fungovala do marca 2007 ako Slovenská autobusová doprava (SAD) Bratislava, a.s., ktorá bola zapísaná do Obchodného registra SR v októbri 2001. Podnik v súčasnosti eviduje základné imanie takmer 868,8 mil. Sk (28,84 mil. €). Majoritný 56-percentný podiel v Slovak Lines vlastní bratislavská spoločnosť Bus Transport, s.r.o. Fond národného majetku vlastní v Slovak Lines 44-percentný podiel. Stopercentným majiteľom Bus Transportu je firma HB Reavis Management, spol. s r.o. Banská Bystrica. Slovak Lines prevádzkuje 42 prímestských liniek z Bratislavy, Malaciek a Senca najmä v Bratislavskom samosprávnom kraji, ako aj osem diaľkových vnútroštátnych liniek a osem medzinárodných liniek.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 460
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 239
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 096
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 842
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 466
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 163
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 931
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 140
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 075
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 043
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 104
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 059
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 619
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 874
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 416
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu