PETRŽALKA. Začiatok výstavby prvej etapy projektu Petržalka City je plánovaný na jeseň budúceho roka. „Teraz prebieha územné konanie. Pripravuje sa aj druhá časť procesu EIA – posúdenie vplyvov projektu na životné prostredie,“ hovorí Viera Krúpová, hovorkyňa investora, spoločnosti Petržalka City.
Správu bude vyhodnocovať ministerstvo životného prostredia a investor je povinný usporiadať aj verejnú prezentáciu. „Dúfam, že to stihneme ešte tento rok,“ dodala Krúpová.
Platila tu uzávera
Zelený pozemok pri Chorvátskom ramene sa má podľa investorov zmeniť na centrum Petržalky. Ide o plochu 22 hektárov v lokalite ohraničenej Rusovskou cestou, Romanovou, Hálovou a Gessayovou ulicou a korytom Chorvátskeho ramena. Na územie platila vyše dvadsať rokov stavebná uzávera, za socializmu sa tu plánovala dráha metra či rýchlodráhy.
Aktuálne tu mesto plánuje dráhu nosného systému MHD – rýchloelektričky, ktorá má spájať Petržalku s mestom. Návrh dráhy má zatiaľ viacero alternatív, o definitívnej podobe rozhodne mestské zastupiteľstvo. Mestská časť Petržalka dala na lokalitu vypracovať dve zonálne štúdie. „Tie však v súčasnosti stoja, pretože musia zohľadniť parametre návrhu nosného systému, ktoré zatiaľ mesto neurčilo,“ povedal Ľubomír Andrassy, hovorca mestskej časti. Petržalka v pripomienkach požadovala od investora, aby znížil plánované výškové budovy, dva objekty navrhuje vylúčiť a územie ponechať ako zelenú plochu. Pozdĺž navrhovaného bulváru žiada cyklotrasu a chodník, stromovú aleju navrhuje rozšíriť na tri metre. Ďalej žiada, aby v tejto lokalite bolo veľké detské ihrisko.
Doprava, bulvár, park
Množstvo úprav požaduje aj v dopravnom riešení územia. „Takmer všetky pripomienky mestskej časti Petržalka sme akceptovali. O zvyšných sa bude ešte rokovať. Do ukončenia rokovaní nepovažujeme za vhodné zverejňovať jeho výsledky,“ povedala Krúpová.
Najsilnejšími prvkami majú byť rušný mestský bulvár a mestský park. Pribudnúť má sedem budov s výškou dvadsať poschodí. Bulvár široký 60 metrov má mať električkovú trať (nosný dopravný systém), štvorprúdovú cestu a dva zelené pásy pre chodcov. Prechádzať by mal Jantárovou ulicou.
Podľa urbanistického návrhu majú zeleň a voda v tejto lokalite tvoriť 11,5 hektára, čo je polovica rozlohy. Časť pozemkov investor vlastní, zvyšok má od mesta v dlhodobom prenájme.
Tvorcom urbanistickej štúdie územia je architektonický ateliér Alexy&Alexy.