BRATISLAVA. Prvá časť projektu prepojenia železničného koridoru TEN-T, ktorý bude súčasťou magistrály Paríž – Štrasburg – Viedeň – Bratislava, by mala byť hotová do konca októbra.
Tvorí ju stavba vedúca od železničnej stanice Rača cez stanicu Predmestie a dnešné územie stanice Filiálka až po železničnú stanicu Petržalka. Teraz prebiehajú záverečné rokovania so Železnicami Slovenskej republiky, ktoré sú investorom. Železnice by mali potom posúdiť projektovú dokumentáciu a navrhované náklady.
O niečo ďalej je príprava druhej stavby projektu, pripojenia Letiska M. R. Štefánika. Pre jej prvé dve etapy už je hotový projekt, teraz ho posudzuje ministerstvo výstavby.
Tretiu časť projektu – elektrifikáciu trate Devínska Nová Ves – Marchegg, pozastavili.
Rakúsko sa rozhodlo zdvojkoľajniť železničnú trať a Slovensko plánuje jeho zámer napodobniť, preto sa čaká na začiatok prác na rakúskej strane.
Vydanie územného rozhodnutia pre prvé dve stavby závisí od schválenia zmien a doplnkov územného plánu mesta. Ten schválili koncom mája minulého roka, platiť začal 1. septembra 2007.
Zmeny a doplnky územného plánu pre projekt prepojenia železničného koridoru by mohli mestskí poslanci schvaľovať ešte tento rok.
Začiatok výstavby jednotlivých stavieb projektu je naplánovaný na rok 2010, respektíve 2011.
Projekt by mal byť ukončený v roku 2015, financovaný zo štátneho rozpočtu a z peňazí EÚ.