Piate výročie otvorenia si 17. septembra pripomenulo verejné stránkové pracovisko Služby občanom/Front Office na prízemí ...
BRATISLAVA. Piate výročie otvorenia si 17. septembra pripomenulo verejné stránkové pracovisko Služby občanom/Front Office na prízemí Novej budovy bratislavského magistrátu. Počas piatich rokov bolo na pracovisku zaevidovaných celkovo 196.416 oficiálnych otázok a žiadostí občanov a návštevníkov mesta.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Podľa primátora Andreja Ďurkovského pracovisko výrazne zlepšilo komunikáciu a transparentné vybavovanie služieb radnice. "Vybavovanie písomností a žiadostí sa sústreďuje na jedno miesto a poskytuje tak väčší komfort nielen úradu, ale predovšetkým verejnosti. Som hrdý na to, že podľa vzoru Bratislavy sa podobné pracoviská začali budovať aj v ostatných mestách na Slovensku," povedal Ďurkovský.
Otázky, ktoré úrad vyriešil priamo telefonicky, neboli presne evidované, no ročne je ich počet približne 30.000. Pracovisko kontaktovali a žiadali o informácie občania aj prostredníctvom e-mailu. Služby občanom/Front Office ročne vybaví v priemere takmer 3500 mailov. Poskytuje aj kopírovaciu službu - ročne je to v priemere asi 11.500 strán.
Na základe požiadaviek bolo ročne vyhotovených vyše 4500 digitálnych máp, osvedčených v priemere ročne 9000 listín a 5900 podpisov. Činnosť na úseku Služby občanom zabezpečuje 15 odborných pracovníkov, z ktorých tu väčšina pracuje od jeho začiatku.
Na mesto sa obracajú aj žiadatelia o informácie v zmysle zákona o slobodnom prístupe k informáciám. V priemere bolo podaných 278 žiadostí ročne. Najviac ich súviselo s predajom a nájmom majetku hlavného mesta a s procesom schvaľovania územného plánu.
Služby občanom sú rozdelené tematicky do pracovísk, vrátane agendy predajov a nájmov majetku, správy nehnuteľností, územného plánovania, životného prostredia a odpadového hospodárstva, dopravy, daní a poplatkov, sociálnych vecí, kultúry, voľného času a školstva. Súčasťou pracoviska je podateľňa, osvedčovanie podpisov a úradných listín, infoservis s odpoveďami skúsených zamestnancov takmer na každú otázku o meste, ale aj bezplatný internet a bezbariérový prístup.
TASR o tom informovala Mária Račková z referátu komunikácie a vzťahov s verejnosťou bratislavského magistrátu.