SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

V Bratislave otvoria prvý boutique hotel

V secesnej budove na Štúrovej ulici v Bratislave sa prvého októbra otvorí nový hotel Tulip House.

(Zdroj: Tulip House)

BRATISLAVA. Ako na tlačovej besede povedala riaditeľka obchodu a marketingu hotela Erika Olšanská, bude to prvý hotel typu boutique v Bratislave.

Názvom boutique sa označuje aspoň štvorhviezdičkový hotel s nižším počtom izieb v priestoroch historickej budovy. Tulip House sa oficiálne označuje ako štvorhviezdičkový hotel s kvalitami piatich hviezdičiek.

Rekonštrukcia bývalého obytného pavlačového domu sa začala pred dvoma rokmi v júli 2006. Pôvodne mal dom slúžiť ako obchodné centrum so súkromnými bytmi na poschodiach, počas rekonštrukcie sa investor rozhodol zriadiť v budove hotel.

Dom postavený v roku 1903 v štýle viedenskej secesie zaradil Pamiatkový ústav k národným kultúrnym pamiatkam. Podľa Viktora Ferusa z Pamiatkového ústavu sú najcennejšími architektonickými prvkami hotela secesná fasáda, vysunutá rímsa, železné kované dvere, zábradlia na pavlači a schodiská so zábradliami. Pôvodný charakter budovy zostal nezmenený.

Kvet, ktorý sa našiel počas rekonštrukcie na dlažbe vo vstupnej hale, sa stal hlavným motívom výzdoby a dostal sa aj do hotelového loga.

Podľa Olšanskej sa hotel zameria na klientov z obchodnej sféry a ich rodiny. Ponúka 24 apartmánov, štyri mezonetové penthousy a dve konferenčné haly. Rekonštrukcia jedného apartmánu stála podľa predsedníčky predstavenstva hotela Zuzany Hempfingerovej 1,5 až 1,7 milióna korún (49 791 až 56 430 €).

K hotelu patrí aj novootvorená kaviareň Tulip, ktorá je pokračovateľkou bývalej kaviarne Tulipán. Do kaviarne sa vstupuje pôvodným vchodom z rohu Štúrovej a Tallerovej ulice. Ako povedala Hempfingerová, investor chcel vrátiť Bratislavčanom obľúbenú kaviareň. Má vlastný vchod a vlastný život, nezávislý na hoteli. Súčasťou hotela bude tiež reštaurácia Rhapsody v priestoroch pôvodnej klenutej pivnice pavlačového domu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 928
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 15 076
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 225
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 610
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 399
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 6 605
  7. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 341
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 332
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 223
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 175
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu