SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Prímestská linka do Rakúska je ešte neistá

BRATISLAVA 6.. septembra (SITA) - Termín predĺženia autobusovej linky z Bratislavy cez Wolfsthal do Hainburgu nie je stále známy. Dopravný podnik Bratislava (DPB) totiž stále rokuje o jej predĺžení s ...

BRATISLAVA. Termín predĺženia autobusovej linky z Bratislavy cez Wolfsthal do Hainburgu nie je stále známy. Dopravný podnik Bratislava (DPB) totiž stále rokuje o jej predĺžení s rakúskou stranou, pretože tá podniku ešte na prevádzku zatiaľ licenciu neudelila. Pre agentúru SITA to potvrdil predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník.

Pôvodne sa hovorilo o spustení autobusovej linky do Hainburgu už 21. decembra 2007 po zrušení schengenských hraníc. Nakoniec sa podarilo spustiť prevádzku linky len do pohraničnej obce Wolfsthal v sobotu 24. mája tohto roka. Dopravný podnik však predpokladá, že ak by prebehlo licenčné konanie do konca tohto roka, autobus do Hainburgu by mohol začať premávať začiatkom roka 2009.

Skryť Vypnúť reklamu

"Po technickej stránke sme pripravení. Momentálne je to v licenčnom konaní, tak ako sme čakali viac ako pol roka na licenciu do Wolfsthalu, tak administratíva je dlhšia. Nie je to v našich rukách, rozhoduje rakúske ministerstvo," povedal Zahradník.

Do udelenia licencie tak môžu obyvatelia a návštevníci hlavného mesta aj naďalej cestovať len do rakúskeho Wolfsthalu. Napriek mnohým negatívnym ohlasom považuje dopravný podnik zriadenie tejto linky, ktorá premáva už takmer štyri mesiace, za dobrý krok. Podnik ju v žiadnom prípade neplánuje zrušiť, pretože takéto riešenie by znamenalo krok späť.

"Rušiť linky ad hoc po tom, čo v nejakom období nie sú dostatočne vyťažené, by narobilo veľký chaos v doprave. To by sme museli zrušiť aj mnohé iné linky a myslím si, že istý konzervatívny prístup k linkovaniu a trasovaniu liniek by mal byť zachovaný," konštatoval Zahradník. Doplnil, že podnik však nebude "podliehať tlaku istej časti lobistickej verejnosti, ktorá chce za každú cenu DPB vtlačiť len do hraníc mesta." DPB zatiaľ nemá presné štatistiky vyťaženosti linky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 483
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 766
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 11 720
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 296
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 793
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 656
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 532
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 531
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 479
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 453
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu